Dreumes en peuter slopen complete slaapkamer

<p>Hoi allemaal, </p><p>     Mijn vriendin heeft vijf kinderen: één van 7 (uitwonend), één van bijna 5, één van bijna 4, één van bijna 3 en één van 11 maanden. I know, véél te veel kinderen in zo'n korte tijd maar goed.. Dát is dan voor deze vraag niet relevant. </p><p> </p><p>Hier het volgende waar ik even hulp bij zoek:</p><p>    Heel verhaal maar ik ga het tóch zo doen:</p><p> </p><p>     De twee jongens van bijna drie en bijna vier slopen vrijwel élke ochtend de slaapkamer. Wanneer ze s' nachts gepoept hebben in de luier gaan de luiers uit en wordt de poep over de muren, (tapijt) vloer, verwarming, muren en de bedden gesmeerd. Dit gebeurt ergens midden in de nacht, rond een uur of drie/vier. Als er per ongeluk speelgoed in de slaapkamer ligt (ik heb weleens tijdens het bezoek boven opgeruimd en zette ik bijvoorbeeld de Duplo die op de gang lag boven, bij hen in de slaapkamer). Gevolg: bonken op de kachels (ik neem aan dat de buren hier écht horedol van worden!)  - ze hebben een raam in de slaapkamer op 1.50m hoogte en tóch krijgen ze het voor elkaar om dus (poedelnaakt) in de vensterbank te klimmen en te kloppen op de ramen. Dit gebeurt allemaal heel vroeg in de ochtend. Ook behang op de muur is niet veilig. Ze heeft twee kleine kledingkasten (waren eigenlijk van die kasten met zo'n kieplade voor  schoenen) opgehangen aan de muur (vrij hoog) maar die waren ook niet veilig. Deurklink van de slaapkamerdeur.. Gesloopt. Ook niet veilig. Gillen, schreeuwen, bonken.. Je zou denken dat ze zich 'vervelen' op de slaapkamer maar dat is het zeker niet want ze hebben in het verleden een hele mooie slaapkamer gehad met genoeg speelgoed. Het mocht niet baten... Later ook nog een keer geprobeerd om een schuifpuzzel te monteren aan de muur (alle speelgoed dat ze hebben dus vastnagelen aan de muur :S) helaas... Ze trokken de puzzel met voeg en al uit de muur. Tot zover de achtergrond. </p><p>     Oké, je komt dus op een punt in je leven als moeder zijnde dat je er écht doorheen zit.. Na mijn gesprek met haar gisteravond besluit ik hier de vraag neer te leggen of er: 1.) meer ouders zijn die kinderen hebben die dit naar mijns insziens extreme gedrag vertonen en 2.) of iemand misschien nog een goed idee heeft.. Ze is echt een beetje aan het einde van haar latijn. </p><p>Wat heb ik met samen met haar al geprobeerd?</p><p> </p><p>- Ik heb laatst voor haar een IP-camera gekocht.. Zo kan ze immers op afstand zien wát er precies gebeurt.. Heeft geen zin.. Ze trokken de stekker uit het stopcontact en gingen voetballen met de camera.. :( De dure camera  kon dus de prullenbak in. Zonde van mijn geld! </p><p>- Zelf heeft ze nu alle speelgoed van de kamer gehaald want als de jongens herhaaldelijk en voor langere tijd met speelgoed op de kachels en en ramen gaan tikkeen, is ze bang dta ze straks misschien een melding gaat krijgen van Veilig Thuis en terecht natuuurlijk.. Dit gedrag kan natuurlijk niet. </p><p>- De houten lambrisering uit de huiskamer beneden hebben we losgehaald en boven geplaatst (paste precies) dus het bonken op de kachels is gelukkig verleden tijd nu maar ze kunnen alsnog wél klimmen. Ik heb haar al geopperd om plakplastic te plakken AAN DE BUITENKAN VAN RAAM anders trekken ze de folie eraf) Ludacris dit!!! </p><p>- Tegen haar gezegd vroeger op te staan met de kinderen (nou.. om 3 uur of 4 uur s'ochtend's opstaan met vijf kinderen?!) Nope.. Dat wordt 'm niet.</p><p>- Ik heb haar gezegd ze trappelzakken aan te doen met de rits op de rug.. Helaas... Ze helpen elkaar om de trappelzakken uit te doen! *facepalm </p><p>- Oké, volende plan: die van bijna vier (die stookt graag izjn jongere broertje op) van de kamer halen en haar dochter van bijna 5 dan ruilen van kamer naar die van bijna drie. Ook geen succes.. Wederom een smeerfestijn van poep. Wanneer we haar vragen waarom ze haar moeder niet komt halen, haalt ze haar schouders op. Ook geen optie dus.</p><p>- Zij heeft deze week een vriendin benaderd om even een keer te 'ruilen' van kinderen: zij de twee dochters van vriendin, vriendin de twee jongens van haar. Ook geen succes; vriendin kwam de jongens al om half 9 in de ochtend terugbrengen met de mededeling dat ze ze niet meer wil hebben te logeren. Ze hebben ook daar het hele huis afgebroken, met poep gesmeerd en een complete dure boekenserie van dochterlief aan flarden gescheurd. </p><p>- Nu ben ik van plan om de jongens het weekend maar even op te vangen want moeder ziet het gewoon even niet meer zitten. Bovendien moet die slaapkamer volledig schoongemaakt worden (ik maakte al een grapje: ''pleur maar Dettol tegen de muren. Niet eens op een doekje, verdrink de muren maar met Dettol.'') </p><p>Het feit dat het óók bij andere mensen gebeurt (dus niet alleen thuis) geeft mij al aan dat er écht een probleem is ontstaan. </p><p> </p><p>Wie wil mij alsjeblieft helpen aan een goed idee? De jongens apart op een kamer kan helaas niet, daar heeft zij de ruimte niet voor. </p><p> </p><p>Groetjes, Marieke.</p>
 
Goedemorgen,
Wat een verhaal! Als ik het zo lees, is er al aardig wat geprobeerd en is de situatie alles behalve veilig. Niet alleen voor de kinderen is het onveilig, ook voor anderen. Ik denk dat dit niet (meer) iets is wat jullie zelf op kunnen lossen, maar een situatie waarin professionele hulp sterk gewenst is.
Wat ik mis in het verhaal; hoe zijn de kinderen overdag? Spelen ze dan wel rustig en zijn ze dan wel voor rede vatbaar of zijn ze overdag ook onvoorspelbaar? Hoe is het gedrag op school/peuterspeelzaal? 
Je schrijft dat de oudste uithuiswonend is, heeft dit ook te maken met zorg/gedragsproblematiek? 
Ik zou niet bang zijn voor hulp en zelfs niet voor veilig thuis, maar voor het volledig uit de hand lopen van het gedrag van deze kids. Naar mijn idee is alle mogelijke hulp hier op zijn plaats.
 
 
 
Wauw wat een verhaal zeg. Enige tip die ik je kan geven is om er een gedragsdeskundige bij te halen want dit gaat haar zelf niet lukken. 
Hoe zijn ze overdag?  Het kan ook zijn dat ze aandacht willen omdat ze dat overdag niet genoeg krijgen en het op deze negatieve manier doen. 
 
 
Eens, ik zou bij het cb of huisarts even vragen om hulp, het klinkt wel erg extreem en niet echt zelf te verbeteren.. 
 
Proffesionele hulp lijkt mij een goed begin. Tot die tijd de 2 jongens bij moeder in bed laten slapen. Dan heeft ze er zicht op. En verder weet ik niet hoe streng moeders is, maar ik zou die kinderen het zelf laten opruimen, en echt even heel kwaad worden. Beetje de schrik erin zegmaar. 
 
Terug
Bovenaan