Dreumes energie

<p>Hoi iedereen!  Mijn dreumesje van 17,5 maand wordt in de ochtend altijd “uitgelaten”, we gaan naar het bos, de kinderboerderij (als deze gewoon open is) of naar een speeltuin. Als we dit niet doen, heeft hij nog teveel energie en weigert hij zijn middagdutje.</p><p>Herkennen jullie dit? Hoe doen jullie dit op druilerige ochtenden zoals deze ochtend? Ik heb deze ochtend geen auto tot mijn beschikking, dus de opties zijn erg beperkt. De tuin of zijn eigen speelgoed binnen is niet uitdagend genoeg</p><p>Ik heb eigenlijk totaal geen zin om in de regen buiten te gaan lopen, maar mijn zoontje heeft echt zijn middagdutje gewoon nodig… helpppp</p>
 
Kan je met een mede-ouder met kind afspreken? Of met iemand zonder kind, op bezoek, nieuwe indrukken.. misschien helpt dat? Anders bouw je binnen een kussenfort of ga je dansen met hem (in je armen)
 
Herkenbaar! Mijn zoontje heeft niet veel nodig. Rondje lopend door de wijk, stukje steppen of naar een veldje met een bal is voldoende. Het kost mij ook vaak moeite met grijze druilige dagen maar buitenlucht is zo goed, voor iedereen! Dus als we weer thuis zijn, ben ik altijd blij dat we weer zijn gegaan.
 
Ja!! Heeeel herkenbaar! Ik móet 's ochtends met mijn dreumes van ongeveer dezelfde leeftijd een rondje lopen buiten, anders slaapt hij 's middags niet of met veel moeite. En anders is hij ook 'onhandelbaar'. Hij gaat echt klieren dan, alles doen waarvan hij weet dat het niet mag en krijgt heel veel mini driftbuien met theatraal op de grond liggen, wil alleen maar perse dingen die hij niet mag qua eten, trekt alle kastjes in de keuken open etc etc. En dit gebeurt dus niet als we elke dag minimaal anderhalf uur met hem naar buiten gaan. Dit doen we dus ook op de druilerige dagen.... Regenpak aan, muts op, sjaal om, het deert hem niks. En nu ik me er beetje overheen gezet heb vind ik het ook wel mooi om te zien, zelfs in de regen. 
Alleen als het écht heel erg regent blijven we binnen en dan neem ik of mijn vriend echt de tijd om even "wild" met hem te doen (het is een ontzettend wild en druk kereltje). Dat hij even rondjes om de tafel kan rennen en wij achter hem aan zitten, bijvoorbeeld. Dat houd je geen anderhalf uur vol maar maakt hem in ieder geval ook wel enigszins moe.
 
Misschien kun je op zulke dagen hem binnen moe maken met dansen en muziek of een uitleefparcours maken met kussen en matrasje en dingen waar hij overheen moet klimmen.. of inderdaad doen alsof je hem gaat pakken, zulk soort spelletjes...
 
Het gaat hier echt inderdaad alleen om de ochtenden, in de middag kunnen we prima binnen blijven.
Normaal ga ik op zulke ochtenden naar mijn ouders, die hebben een boerderij en kan hij dus in de schuur spelen of met opa op de trekker, maar vandaag dus even geen auto... 
Inderdaad goed aangekleed en gewoon een rondje in de wijk gelopen, hem gewoon gevolgd en laten lopen tot hij niet meer kon... hij ligt nu heerlijk in dromenland ?
 
Heel herkenbaar! Hier 2 meiden van 3 jaar en 16.5 maand. In de leeftijd van 1-2.5 jaar moet ik ook echt elke ochtend 'luchten'. Nu in oudste 3 is, Kan ze ineens zomaar een half uur knutselen, kleuren, puzzelen etc en ze vermaakt zichzelf aardig. Maar de jongste van 16 maanden moet ook echt naar buiten.
Ze is 6.30 wakker om 9.00 alweer een eind uitgespeeld. Dan vind ik de ochtend tot 12.30 zooooo lang duren! Normaal doen we boodschappen, gaan we buiten wandelen, naar de speeltuin etc. Een hele ochtend binnen blijven lukt me gewoon niet, ik word er zelf vreselijk nerveus van om steeds de uren op de klok weg te kijken en de kinderen willen gewoon even de deur uit, wat ik heel goed snap.
Ik zit deze weken ook een beetje met mn handen in het haar. Familie woont niet in de buurt, ik heb weinig contacten om even een bakje koffie te gaan drinken in de buurt. Op deze regenachtige dagen weet ik ook echt niet wat ik met ze moet doen...
Een parcours maken in huis en op de bank springen doen we al veel. We puzzelen, verven, kleien, knutselen, bouwen met de duplo, bakken koekjes, etc..  maar alles is maar 10 minuutjes leuk en ik trek het gewoon niet goed, van 6.30-12.30 binnen spelen.
Lastig hoor! Ik neem ze elke dag maar mee naar de supermarkt of de bakker denk ik, en dan maar een rondje rennen buiten met laarzen aan en een regenjas. Maar ik word er wel moedeloos van, ik snap je heel goed!!
 
Goed waterdicht pak aanschaffen (ielm) en dan toch gewoon naar buiten... Lopen, loopfiets....
Er is altijd wel een momentje dat het wat minder hard regent en anders daarna lekker warm samen douchen of in bad!
 
Terug
Bovenaan