Heel herkenbaar! Hier 2 meiden van 3 jaar en 16.5 maand. In de leeftijd van 1-2.5 jaar moet ik ook echt elke ochtend 'luchten'. Nu in oudste 3 is, Kan ze ineens zomaar een half uur knutselen, kleuren, puzzelen etc en ze vermaakt zichzelf aardig. Maar de jongste van 16 maanden moet ook echt naar buiten.
Ze is 6.30 wakker om 9.00 alweer een eind uitgespeeld. Dan vind ik de ochtend tot 12.30 zooooo lang duren! Normaal doen we boodschappen, gaan we buiten wandelen, naar de speeltuin etc. Een hele ochtend binnen blijven lukt me gewoon niet, ik word er zelf vreselijk nerveus van om steeds de uren op de klok weg te kijken en de kinderen willen gewoon even de deur uit, wat ik heel goed snap.
Ik zit deze weken ook een beetje met mn handen in het haar. Familie woont niet in de buurt, ik heb weinig contacten om even een bakje koffie te gaan drinken in de buurt. Op deze regenachtige dagen weet ik ook echt niet wat ik met ze moet doen...
Een parcours maken in huis en op de bank springen doen we al veel. We puzzelen, verven, kleien, knutselen, bouwen met de duplo, bakken koekjes, etc.. maar alles is maar 10 minuutjes leuk en ik trek het gewoon niet goed, van 6.30-12.30 binnen spelen.
Lastig hoor! Ik neem ze elke dag maar mee naar de supermarkt of de bakker denk ik, en dan maar een rondje rennen buiten met laarzen aan en een regenjas. Maar ik word er wel moedeloos van, ik snap je heel goed!!