Dreumes iedere avond hysterisch wakker

Evy Wijnands

New member
Mama’s help! Mijn zoontje van bijna 1 jaar wordt sinds een paar dagen ieder avond rond dezelfde tijd hysterisch wakker. Hij gaat dan helemaal over de rooie. Met zijn speen en knuffel gooien en als ik hem oppak gooit hij zich alle kanten op. Het lijkt wel alsof hij een heel ander persoon is, er is ook helemaal geen contact met hem te krijgen dan. Ik weet me echt geen raad meer hiermee. Iemand tips of ervaring?
 
Het zou gewoon dromen kunnen zijn. Maar Google ook eens op nachtangst. Hier heeft mijn oudste ook last van gehad. Die was toen wel iets ouder. Maar zweten, schoppen/ slaan, hoge hartslag en niet voor rede vatbaar en na ongeveer een halfuur gewoon weer verder slapen. Hij had de volgende ochtend ook geen idee dat er iets gebeurd was.
 
Zou best nachtangsten (night terrors) kunnen zijn. Gebeurd in de eerste helft vd nacht en rund hetzelfde tijdstip. Kinderen slapen eigenlijk gewoon nog maar kunnen enorn angstig en verdrietig zijn. Mijn dochter heeft het ook, begin toen ze net 1 jaar was een nu is ze erin 3 en heeft het nog. Niet elke avond, maar bijvoorbeeld na drukkere dagen, of als ze vernoeierd is. Het beste is om het gewoon te laten gaan. Dan is het met een minuut of 10 voorbij. Heel naar om te zien, maar het werkt echt het beste. Als we haar wel wakker maken zijn we gerust 3 uur met haar bezig, dan blijft ze erin hangen. Laten gaan is alleen zo lastig vaak! Succes!
 
Mijn zoon van bijna 15 maanden heeft dit ook al een aantal maanden. Inderdaad nachtangsten. Bij ons werkt het het beste om er niet heen te gaan, dan slaapt hij meestal weer binnen 5 minuten. Als we er wel heengaan zijn we soms wel anderhalf uur bezig. 
 
Terug
Bovenaan