Dreumes iedere ochtend 4 uur wakker

<p>Hoi allemaal, </p><p>Onze dreumes van 1.5 jaar is sinds een maand iedere ochtend tussen 4 en 6 uur wakker. Hij slaapt dan daarna ook niet meer. Ik begin een beetje radeloos te worden dus vroeg me af of er meer ouders zijn die dit meegemaakt hebben. </p><p>Ik heb naar mijn idee al veel geprobeerd. Van laten huilen, tot direct naar hem toe etc.</p><p>Hij zit volgens 'het systeem' niet in een sprongetje en sliep 'normaal' vaak gewoon tot 7/8 uur.</p><p>Heeft iemand tips, of herkent iemand dit?</p><p>Alvast bedankt! </p>

Misschien eens proberen het middagdutje te skippen of korter te maken zodat hij savonds meer moe is en langer slaapt?

Wij hebben dit afgelopen maand ook gehad, onze dochter ook steeds vroeg wakker.
Na een maand is dit ongeveer vanzelf weer over gegaan, en slaapt ze weer ‘normaal’.
Ik denk dat dit een fase is, heel vermoeiend maar probeer er maar gewoon in mee te gaan. 

Familie van mij heeft dit ook met hun dreumes. Maar hebben dit al weken dan niet maanden. Is al een poos over op 1 middagslaapje en gaat altijd met vast ritueel op bed rond 7u half 8. Slaapt soms s ochtends tussen papa en mama nog eventjes, maar is ook zo'n extreem vroege vogel. Zij hebben zich er bij neer gelegd volgens mij, kunnen ook geen oplossing vinden.

Succes! 

Mijn dochter is afgelopen november 4 geworden en besloot maart vorig jaar van de ene op de andere dag te stoppen met slapen met als gevolg een oververmoeid kind. Echter besloot ze om maanden later ook van de ene op de andere dag om toch maar weer gewoon te gaan slapen. Ik ben er dus ook van overtuigd dat het een fase is. Voor nu zou ik het middag slaapje korter maken of skippen in de hoop dat ze snachts langer doorslaapt 

Volgens het systeem zit hij wel in een slaapregressie ;-)
Bij ons is het ook weer zo, ze is bijna 1,5 ook.

Middag slaap is vreselijk, tot wel een uur huilen in bed om daarna in slaap te vallen voor maar een uur. Ze heeft vorige week 3 dagen helemaal niet geslapen overdag. Slaapt dan om 1830 om vervolgens weer om 530 gewoon wakker te zijn.
Nu is ze ook nog vroeg wakker, die slaapt gewoon te weinig. Ik hoop dat het snel voorbij is.
Voor jullie ook.. succes!

Terug
Bovenaan