Dreumes ineens veel wakker

Goedemorgen!

Mijn jongste is nu 15 maanden, en ineens weer heel vaak wakker snachts. Ook elke ochtend is hij heel vroeg wakker. Ik begin erg moe te worden, en weet niet goed wat ik eraan kan doen. Overdag is hij vrolijk, alleen wat meer moe, wat niet zo gek is.

Het lastige is dat de buren over hem klagen, en hem laten huilen bijv. dus al geen optie is. Na een nacht als vannacht ben ik alweer bang dat er weer geklaagd gaat worden...

Iemand die dit herkent? Wat heeft bij jouw kindje geholpen? Bedankt alvast!
 
Een kind huilt nou eenmaal. Toen die van ons dat had begon hij met lopen. Hij zat toen in slaapregressie. Verlatingsangst had die last van. Heeft 2 weken geduurd. Hem troosten in zijn eige bedje. Er een nacht naast gaan zitten hielp bij ons. Toen steeds korter bij zijn bedje blijven. Nu doen we lekker rustig knuffelen voordat ie in bed gaat en gaat heel goed. Wat betreft je buren. Ja jammer dan. Hoort er nu eenmaal bij. Zal echt wel weer beter gaan
 
Hoi!

Ten eerste; ik zou hierin geen rekening houden met de buren! Ehm jammer dan dat zij hem horen.. daar kan jij niks aan doen en jouw kindje ook niet. Dat hoort nou er nou eenmaal bij.

Slaapt hij nog 2x overdag of 1x, dit is ook net de leeftijd dat ze overdag van 2 naar 1 slaapje gaan. Als hij nog 2x slaapt zou ik nu 1x proberen. Wellicht gaat het dan in de nacht ook een stuk beter! :)
 
Ach wat vervelend! Je buren doen maar oordopjes in hoor. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik maar je hebt het al moeilijk zat. Het is echt een fase, je geeft je kindje liefde en het komt goed. Ik heb verder geen tips, mijn dochtertje is jonger. Sterkte!
 
Gewoon begripvol reageren op je buren en dat je het zelf ook vervelend vindt dat hij nu even niet zo lekker slaapt. Hopelijk gaat het binnenkort weer beter. Je doet je best toch? Je wilt zelf ook geen verdrietig mannetje. Kinderen en slapen heb je nou eenmaal niet onder controle. Je buren mogen daar ook wel wat begrip voor hebben. En anders geef je ze een setje oordopjes, als ze dat zelf niet kunnen bedenken. 
Hoeveel keer slaapt ze zoontje overdag? 
Is hij momenteel met grote ontwikkelingen bezig?
Bij ons hebben we zo'n best wel lange periode gehad toen 2 slaapjes teveel werd, maar 1 keer nog net te weinig. En afgelopen weken hebben we een week of 3 gehad dat ze echt letterlijk elk uur huilend wakker werd. Maar in die maand is ze echt explosief vooruit gegaan met woordjes gebruiken en leren, en leerde ze ook eindelijk los lopen. Nu slaapt ze weer iets beter. Maar nog steeds wel 1-3 keer even kort sussen. Ik geef op de echt lastige nachten gewoon nog een beetje melk. Dan wordt ze wat rustiger en slaapt ze daarna wel beter verder. Ze went er niet aan, dat ze elke nacht erom zeurt ofzo. Veel nachten heeft ze het niet nodig. Maar in die drie weken bijna elke nacht wel gedaan voor onze eigen nachtrust. Nu weer incidenteel. Dus hier werkt dat goed.
 
Bedankt voor de reacties!

Hij slaapt 1x per dag, al een hele tijd en ging altijd prima. Hij groeit hard, loopt sinds kort los, krijgt tandjes, dus heeft het inderdaad even zwaar, maar alleen snachts lijkt t wel. Het is erg vervelend dat hij zo enorm overstuur kan zijn, en niet meer wil slapen.. (vooral voor hemzelf).

Het interesseert me niet heel veel dat de buren hem horen hoor, horen ook genoeg van hun. Maar aangezien ik al zo moe ben zit ik niet te wachten op nog meer geklaag? word er een beetje boos door zegmaar, alsof het voor mij fijn is.

 
Ik heb zelf nog niet ervaren of het werkt, maar ik hoor regelmatig van mensen dat ze tijdelijk een matras in de babykamer leggen zodat ze als het nodig is bij de kleine in de kamer kunnen gaan liggen (ipv de kleine bij je in bed). Van wat ik begrepen heb is het dan vaak na een paar dagen niet meer nodig. 

Zelf ben ik een beetje een loedermoeder en als onze dochter s nachts echt aan het krijsen is en een flesje niet heeft geholpen dan halen we haar naar ons bed en daar valt ze meestal vrij snel in slaap. 
 
Mijn dochter had rond die leeftijd ook een periode van slechte nachten. Ze heeft überhaupt nog nooit een nacht doorgeslapen, maar in die periode was ze vaker wakker dan normaal. Ik heb haar ook gewoon bij ons in bed. Dan slaapt iedereen het meest. Vind trouwens zeker niet dat je dan een loedermoeder bent haha (zoals hierboven staat). Je geeft je kindje gewoon wat ie nodig heeft. Ik zou dus toegeven aan wat hij nu nodig heeft, het komt vanzelf weer dat ie weer goed gaat slapen!
 
Terug
Bovenaan