Dreumes klimt graag

Hallo allemaal, mijn zoontje van anderhalf klimt graag. Op zich geen probleem alleen kan hij nu op de bank klimmen, hier gaat hij vervolgens op staan…En ja dan valt hij keihard achterover op zijn hoofd. We corrigeren hem wanneer hij gaat staan op de bank en verzoeken hem om te gaan zitten. Maar eigenlijk is het onbegonnen werk, hij is vliegensvlug en blijft het doen. We vinden het gevaarlijk en zijn van mening dat een bank is om te zitten. Wie heeft de gouden tip?

Hier ook zo eentje. Hij is nu 19 maanden en het gaat al zo sinds hij net 1 was. We zetten hem nu in de hoek als hij het doet, dat werkt redelijk. Maar ik hou nog regelmatig mijn hart vast!

Kun je hem een alternatief geven waar hij wel op kan klimmen? Hier werkte dat wel redelijk goed (met springen op de bank, mocht wel op het kleed, dat ging er nog in ook?). En verder hebben wij ook een klimmer. We lieten hem redelijk begaan en letten alleen op dat het niet echt gevaarlijk werd. Maar hij doet het best bedachtzaam, en ik vind het ook wel fijn dat hij veilig leert klimmen. Met 1,5 jaar stond hij opeens boven in het klimrek in een speeltuintje. Drie hartverzakkingen, maar liever leert hij dat veilig te doen dan dat je altijd ogen in je achterhoofd moet hebben. 

Terug
Bovenaan