Dreumes klimt uit bed

<p>Oh help! Onze zoon van 19 maanden klimt uit zijn ledikantje. Binnen 10 seconden en geheel geruisloos. Je gelooft het niet maar mijn partner lag ernaast, wakker, en had het niet door. Met een grote harde smak belande onze kleine vandaag op de grond.</p><p>We zijn echt bang voor zijn veiligheid, wat als hij op zijn hoofd / nek valt..?! We zoeken naar ledikantjes met hogere hekjes / diepere ligging maar dit schijnt niet te bestaan. Het huidige bedje is ook niet verder te verlagen. En de meeste bedjes kan je nog wel zelf lager knutselen maar dat scheelt maximaal 10 cm.</p><p>Hij is echt te jong voor een peuterbed. Hij blijft niet liggen voor zijn middagdutje en ook savonds wil ik niet dat hij eruit kan.</p><p>Herkent iemand dit en heeft iemand een oplossing? Alles is welkom! </p><p> </p>
 
Oeps!
Misschien in een slaapzak laten slapen (als hij dat nu niet doet..)? Dan is uit een ledikantje klimmen namelijk echt best wel moeilijk..
 
Draagt ie een slaapzak? Dat is moeilijker klimmen. Bodem van de ledikant er uit en het matras op de grond leggen? Dat zal waarschijnlijk ook niet meer opleveren dan 10 cm, maar toch... 
 
Ik herinner me net dat kinderen van een vriendin van mij dit ook deden (tweeling...) op die leeftijd. Dubbel probleem :) 
Zij had de bedjes op zijn kop gezet. Ja, idd, helemaal op zijn kop... Matras op de grond en dan bedje er overheen als soort kooi, haha. Ziet er helemaal niet leuk uit, maar werkte wel...En zoals alles, het was een fase en gaat ook weer over...
 
Yep, dit hebben wij ook meegemaakt, ook rond die leeftijd. Wij zijn wel overgestapt naar een juniorbed en hebben haar deurklink omhoog gedaan... Eerste paar keer ging ze nog uit bed om te spelen maar ze klom er ook weer in en ging slapen.
Het blijft puzzelen met de kleine doerakken. Succes!
 
Onze dochter doet dit ook en nog steeds. Maar begon bij 22 maanden. Maar zij was vaardig genoeg om op haar voetjes terecht te komen. Dus geen probleem wat betreft veiligheid.
Misschien samen oefenen hoe hij t veilig kan doen? Het zal dan misschien ook minder interessant worden.
 
Nee een slaapzak accepteerd hij niet. Al sinds zijn geboorte, eigenwijsje. En ik hoor ook van sommigen dat hun kind vervolgens met slaapzak op nog gevaarlijkere wijze presteert eruit te klimmen. Ondanks dat je dan wel enorme skills nodig hebt, schijnbaar zitten deze kunstenaars er tussen.
Een camping bedje, het bed op zijn kop, tocj een peuterbed.. genoeg om te overwegen.
We dachten even, zullen we dan zelf maar een bed maken. Met een hoger hekje en een deurtje. Ik heb een hele handige partner, dus dat is een serieuze optie.
Nu denk ik, misschien haal ik aan het voeten eind 2 spijltjes eruit. Net genoeg ruimte om in en uit bed te stappen. Maar niet continu in beeld, dus als ik hem in bed leg geen doorlopende uitnodiging om hier gebruik van te maken.
Ik ben heel blij met alle reacties, en ga er nog even op bezinnen vannacht ?
 
Terug
Bovenaan