Dreumes komt in de nacht niet meer in slaap

<p>Hallo allemaal,</p><p>Na weer een vreselijke nacht toch maar besloten eens te polsen of meer mensen dit hebben gehad met hun dreumes. Mijn dochter is nu 21 maanden oud en is een heel gevoelig meisje. Bij ieder sprongetje of ontwikkeling, tandje, etcetera, hebben wij flink wat terugslag op haar gemerkt. Nu dachten we rond deze leeftijd in rustiger vaarwater te komen, maar niets is minder waar. Sinds een maand of 2 wordt ze midden in de nacht wakker. Soms om 12 uur, soms 2 uur. En dan is ze vervolgens urenlang, gerust 5 uur lang, wakker. Ze hoofdbonkt en humt erbij, soms is ze klaarwakker en ligt te ze keten. Huilen doet ze niet. In slaap komen wil haar niet meer lukken. Na 2 maanden van dit soort nachten zijn wij stuk. Hebben meer mensen dit nachtelijk wakker zijn meegemaakt rond deze leeftijd? Adviezen van het consultatiebureau hebben niets geholpen helaas.</p>
 
Hoelang slaapt ze nog overdag? Misschien zou je daar wat in kunnen inkorten. Dat kan helpen om haar snachts beter te laten slapen. 
 
Overdag heeft ze 1 slaapje. Na een slechte nacht pakt ze dan ongeveer 2.5 tot 3 uur. Normaal zo'n 1.5 tot 2 uur. Maar ook daar hebben we al van alles mee geprobeerd. Ook veel met haar naar buiten en bewegen, op gezonde manier vermoeid laten worden. We zijn voorspelbaar en bieden haar structuur overdag, hebben een vast bedritueel. Ik weet het niet meer zo goed. Als het een fase is, is het wat het is en zit ik het uit. Maar zo niet, weet ik echt niet wat we nog kunnen doen hieraan.
 
Wat vervelend en vermoeiend! Ik kan me indenken dat dit veel van jullie vraagt. 


Hier thuis wordt mijn dochter (12 maanden) ook regelmatig rond 4 uur wakker en dan lukt het haar niet om zelf in slaap te vallen. Wel als ze een flesje krijgt... die slaapassociatie zit er ingebakken en willen we vanaf. Maar als ze dat niet krijgt is het huilen.
Je heeft aan al veel geprobeerd te hebben. Wat hebben jullie zoal gedaan? Veel succes!
 
Terug
Bovenaan