Dreumes lacht (en bijt) aan de borst

<p>Sinds een paar dagen heb ik last van mijn tepels, in de hele borstvoedingsperiode heb ik dat nog amper gehad. De oorzaak: Mijn zoontje (15 maanden) schiet de laatste tijd telkens in de lach als ik hem aanleg (vooral bij de voeding voor het slapengaan). En zodra hij lacht gaan zijn tandjes op elkaar en bijt hij me dus, niet superhard, maar wel vervelend. Opnieuw aanleggen (meteen, of na een pauze) resulteert telkens in vrijwel meteen weer in de lach schieten (en dus bijten). Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe zijn jullie ermee omgegaan?</p>
 
Dat denk ik niet, hij is paas 15 maanden en de ochtendvoeding gaat het telkens goed, en ook overdag gaan beide voedingen gaan meestal probleemloos, alleen 's avonds (en heel soms 's middags) schiet hij dus telkens in de lach en zodra ik mijn bh dichtdoe begint hij aan mijn shirt/bh te trekken omdat hij weer wil drinken, en hij kalmeert pas weer als hij wel melk gedronken heeft (afgekolfd, ik kolf tegenwoordig dus 's avonds als hij slaapt, en uiteraard ook als hij naar de kinderopvang is). 
 
Bij 15 maanden heb je toch nog maar 1 of 2x melk? Misschien is hij inderdaad klaar met de avondvoeding. Ik gad alleen nog een ochtendfles rond die tijd en tussen de middag gewone melk
 
Hij krijgt al sinds de geboorte borstvoeding op verzoek, en dit is het ritme dat we nu sinds een tijdje hebben. Hij zat een tijdje op 3 voedingen, maar wil sinds een sprongetje een tijdje geleden toch weer vaker drinken (eerst een tijdje wel een keer of 8 op een dag weer, nu gelukkig weer maar 4x).
Maar zoals gezegd, hij wil de melk duidelijk wel, alleen z'n gedrag aan de borst is dus niet wenselijk. Ik denk dus niet dat hij klaar is om die voeding te laten vervallen en ik zoek dus naar oplossingen om van dit gedrag af te komen. 
 
Borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod. Je "hebt" niet nog voor een bepaald aantal keer melk. Je hebt zoveel melk als dat er regelmatig gevraagd wordt door je kindje.
Persoonlijk denk ik ook dat t een beetje gek is om koemelk te geven (dus melk van de koe voor haar kalfje) dan voor de baby gemaakte borstvoeding.

Elsiejoy. Misschien dat je een lactatiekundige kan vragen? Dat kan zelfs telefonisch denk ik maar die heeft vast tips!
Of anders je kindje niet aankijken als hij begint met drinken? Misschien kijk je onbewust heel grappig ofzo ;)
 
Als je graag de borstmelk blijft geven is het wellicht een optie om te kolven en per fles te geven? Dan is er geen probleem meer voor je tepels. Toch is het wellicht in zijn gevoel klaar en meer gewoonte dan echt honger/nodig. Mijn dochter was met 13 maanden helemaal van de melk af, ik heb haar overal in gevolgd en echt aangevoeld wanneer er iets moest veranderen. Ze had ook alle tandjes al, het was geen hoofdmaaltijd meer. En de voedingstoffen kreeg ze uit de ‘vaste’ voeding. Niet naar schema’s kijken, elk kind is uniek ?
 
@Eefvie, dat ga ik proberen, en anders even contact opnemen met een lactatiedeskundige inderdaad. Ik denk dat er inmiddels ook wel een stukje spanning staat bij mij van: hij gaat toch niet weer bijten?! waar hij misschien ook wel op reageert.

@Poepiemonstermama, dat heb ik nu dus een paar keer gedaan, al was het dan wel telkens pas nadat ik gebeten was. Maar misschien is een paar dagen 's avonds geen borstvoeding geven en kolven wel een idee om het wat tot rust te laten komen, dan ben ik zelf waarschijnlijk ook wel iets meer ontspannen en misschien gaat het over een paar dagen dan wel weer beter. ;)

Gisteravond heeft hij helaas wel weer een lachbui gehad aan de borst. Au...
 
Terug
Bovenaan