Dreumes leren in eigen bed slapen

<p>Hoi allemaal, </p><p>Mijn zoontje van bijna 13 maanden slaapt bij ons in bed. Tussen ons in. Als een half jaar. Daarvoor sliep hij in zijn eigen bedje. We hebben de fout gemaakt om hem een meer keer bij ons in bed te nemen toen hij ziek was en sindsdien wil hij niet meer in zijn eigen bed. </p><p>Ik ben altijd tegen "laten huilen" geweest. Want hij huilt niet eens, hij is HYSTERISCH, als jij in eigen bed word gelegd. Waardoor ik opgeef omdat ik zelf een inzinking krijg. </p><p>Ik heb de liefdevolle methode wel geprobeerd (in bed leggen, ernaast gaan zitten.. mocht ie gaan huilen, over hoofdje aaien etc).. echter, eenmaal aan het huilen, kalmeerd hij niet meer. Dus ik kan dit niet toepassen eigenlijk.. zelfs hem er TOCH uit halen en kalmeren werkt niet want hij word zo hysterisch dat hij niet meet kalmeerd. </p><p>Zoals we het nu doen: hij slaapt bij ons in bed. We geven hem een fles, liggen er even naast, hij valt in slaap en we bouwen hem in met kussens. En dat gaat goed. Hij slaapt dan ook goed (over het algemeen). </p><p>Ik heb de afgelopen maanden een soort spanning opgebouwd (eerste halfjaar veel alleen geweest met mijn zoontje, want, man bij defensie). Waardoor ik merk dat ik mezelf het zo makkelijk mogelijk probeer te maken. Maar ik wil nu wel eens lekker in de lepeltjes liggen met mijn vent. </p><p> </p><p>Heeft IEMAND een idee hoe het aan te pakken? Tips? Een kind van 13 maanden leren in eigen bed te slapen? Ik lees veel op internet over kleine babies of peuters.. maar deze middenfase waarin je ze nog niks kan uitleggen is grijs gebied. </p><p> </p><p>Sorry voor dit lange verhaal. Hopelijk heeft iemand een idee. </p><p> </p><p>Liefs,</p>

Onze dochter heeft ook een tijd bij ons geslapen.
Ook omdat ze ziek was vanaf 8 maanden sliep ze bij ons daarna kregen wij haar niet meer terug in haar eigen bed.
Ik heb toen therapie gehad van sensus en dat hield in op bed leggen 5 minuten laten huilen dan gaan troosten niet er uit pakken en dan weer weg gaan weer 5 minuten laten huilen dan weer troosten en dit 6 keer daarna pakken en bij je leggen en de volgende dag weer opnieuw beginnen.
Bij ons heeft het heel goed geholpen.
En ze slaapt sinds kort weer in haar eigen bed ze is nu 22 maanden.

Het eigen bedje bij jullie op de kamer zetten. Dan is hij toch bij jullie in de buurt. Als dit een poosje goed gaat, maar de eigen kamer. 

Hoi,
Wij hier ook het zelfde probleem. Ons zoontje heeft verder wel altijd goed in zijn eigen bed geslapen. Sinds dat hij ziek is geweest, vertoont hij dit gedrag ook. Erg frustrerend. Hij is harstikke moe! 
Nadat we hem in bed leggen blijft hij 15 minuten lekker liggen. Daarna staat hij op en zet hem op het krijsen. Zo hard zijn we echt niet van hem gewend. Hij word echt hysterisch!!! 
Ik begin aan mezelf te twijfelen, zal hij niet ergens pijn hebben? Maar zodra ik hem oppak, mee naar bed neem, valt hij in slaap... 
Na 10x hem weer terug gelegd te hebben heb ik hem net 10 minuten laten “uitschreeuwen”. Ik zal je zeggen.... die 10 minuten lijken eindeloos. Maar tot mijn verbazing is hij zelf gaan liggen en is het tot nu rustig en slaapt hij. 
Succes! 

Terug
Bovenaan