Dreumes ligt wakker

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik ben op zoek naar ervaringen met de volgende situatie:<br />Mijn dreumes van 1,5 jaar oud ligt 's avonds wakker. <br />Dit is begonnen zo rond de tijd dat de klok in maart een uur vooruit is gegaan. </p><p>Ze gaat elke dag rond 19u naar bed. Voorheen sliep ze dan vaak binnen een kwartier / half uur. Sinds een paar maanden is dit niet meer een gegeven. Ze ligt vaak wakker. Soms een uur, soms anderhalf uur. <br />Ze speelt dan met haar knuffel en is niet vaak vervelend. Af en toe <br />piept ze als ze haar knuffel (te ver) uit bed heeft gegooid maar meestal horen we haar niet. 's Nachts slaapt ze goed door. <br /><br />De tijd waarop ze wakker wordt wisselt. Soms een paar dagen 7 uur. Soms slaapt ze tot een uur of 8. En dan is ze weer een paar dagen steevast om 6:30u wakker. </p><p>Sinds maart slaapt ze nog 1 keer per dag. 's Middags wil ze niet meer slapen. Soms ligt ze nog wel even op bed om even uit te rusten. <br />Ze slaapt op dit moment het best als ik haar om 11u op bed breng. Over het algemeen slaapt ze dan 1.5 - 2 uur. </p><p>Hoewel ze dus niet huilt of boos is als ze wakker ligt, frustreert het mij mateloos. Waarschijnlijk omdat ik er niet de vinger op kan leggen hoe dit kan. Heeft iemand ervaring of tips? </p><p>Groet, <br />Martine </p>
 
Tsja, hier klinken de vogels nog tot vrij laat en is het nog licht. Misschien speelt dat mee. Ik zou me in jouw geval denk ik niet zo'n zorgen maken maar blij zijn dat ze lekker doorslaapt en ook wel happy in haar bedje ligt. Die van ons ligt soms ook nog even te kletsen, ik denk de indrukken van de dag verwerken ofzo. Ik slaap zelf ook niet altijd meteen.. als ze overdag niet heel erg moe lijkt en ze gewoon zichzelf is, zou ik me er niet druk om maken.
 
Heb hetzelfde bij mijn dochtertje. Ze zitten rond de 18 maanden ook weer in een slaapregressie. Dat kan er ook mee te maken hebben. Hier heeft het een aantal weken geduurd en ineens viel ze weer sneller in slaap. Nu verschilt het van bijna meteen slapen tot een uur wakker liggen en kletsen. Zolang ze niet gaat huilen laten we haar lekker gaan. Ze valt vanzelf in slaap en slaapt de nacht goed door. 
Hier begonnen trouwens ook de middagslaapje toen drama te worden. Soms sliep ze 2 uur en de andere dag sliep ze niet en lag ze 2 uur lang in bed te spelen. Van de ene op de andere dag gingen die weer beter. 
Ik merk trouwens ook vaak dat na een paar dagen slecht slapen, ze ineens weer dingen kan of woordjes kan die ze daarvoor niet kon. Op deze leeftijd zijn ze echt volop in ontwikkeling, ookal zie je dat niet altijd. 
 
 
Waarom frustreert het je zo dan? Als ze niet zeurt of huilt? Krijgt ze niet voldoende slaap nu dan?
 
 
 
Tja ik zou me er niet zo druk om maken als ze doorslaapt én ook nog flink uitslaat soms zo te lezen.. En als ze niet vervelend is, is het toch goed?
Kan idd komen doordat het langer licht is. Je zou haar iets later naar bed kunnen brengen als het je zo irriteert, 19.30 ipv 19.00 is toch ook niet erg? Misschien slaapt ze dan sneller in. Het ochtendslaapje van 11.00-13.00 is opzich prima, dat zou ik dan niet verschuiven naar bijvoorbeeld 13.00-15.00. 
Mijn oudste dochter van 2.5 jaar slaapt soms ook pas laat, vanavond was het ook pas na 21.00. Ik maak me er niet zo druk om. Morgenochtend zien we wel weer.
De jongste van 10 maanden slaapt wel keurig om 19.30, maar is elke ochtend steevast om 5.30 wakker, dus dat is ook niet zo fijn... het is toch altijd wat met kinderen ;)
 
Mijn dochter (in juli 2) doet ook al een tijdje hetzelfde. Zij slaapt s middags nog 3 uur en gaat rond 7 uur naar bed. Dan kletst ze soms nog wel 1,5 uur. Aan wat ze zegt hoor ik dat ze de dag aan het doornemen is. Ik denk dus haar manier van verwerken. Zo lang ze vrolijk is en tot 7 uur slaapt,  heb ik er absoluut geen moeite mee. Mn dochter leert zo alleen maar dat het in bed ook heel fijn is en dat ze de dag mag doornemen op haar manier.
 
Terug
Bovenaan