Dreumes loopt met 1 voet naar binnen

<p>Haay, m'n dochter loopt nu ong een maand echt los. Nu is het mij de laatste week opgevallen dat zij alleen met haar linkervoet naar binnen loopt. Ik kan op internet veel vinden over naar binnen/buiten staande voetEN bij beginnende stappers ... Maar niet 1 voet. Zou ik die info ook op haar kunnen toepassen denken jullie? Dus gewoon afwachten totdat ze tegen de 2 jaar is en ze dus goed ontwikkeld is?</p>
 
Gezien ze nog maar een maandje los loopt zou ik het nog even aankijken.. kinderen lopen vaak eerst nog een poosje raar en wankel voor ze écht goed gaan lopen.
Mn jongste dochter liep los toen ze net 12 maanden was. Maar ze liep heel erg met 0-benen. Nu is ze 15.5 maand en dat is bijna helemaal weg getrokken. Gewoon omdat ze nu groter en langer is gegroeid en steviger loopt. Het had even tijd nodig om 'recht te trekken'.
Hopelijk is dat bij jouw kindje ook zo. Loopt ze over 3 maanden nog net zo scheef op die voet als nu, kun je eens aan de bel trekken bij een fysio.
En koop goede schoentjes voor buiten. Ik wilde geen dure schoenen kopen, maar uiteindelijk toch shoesme flex gekocht.. ze kostten €55 maar het waren de enigste schoenen die goed aan en uit gaan en waar ze echt direct op weg liep zonder struikelen of sloffen. Ze zijn nog super hip ook.
Ze draagt ze dagelijks, al 3 maanden lang en past ze de komende tijd ook nog wel. T is me elke cent waard, de volgende schoentjes kunnen wat goedkoper zijn omdat ze dan al wat beter loopt.
 
Onze dochter deed/doet dit ook. Ze ging 2 weken naar haar eerste verjaardag lopen. Inmiddels is ze bijna twee en het wordt echt steeds minder. We zijn ermee naar de huisarts geweest, volgens hem komt het vaker voor en is er niets wat je er op die jonge leeftijd aan kan doen. Volgens hem hersteld het vanzelf bij de meeste kinderen. Mocht dat niet gebeuren, zijn corrigerende schoenen oid. mogelijk alleen pas op latere leeftijd.
Onze dochter liep met haar linker voet ook niet kaarsrecht, ietsiepietsie naar binnen. Maar met haar rechter voet liep ze zowat horizontaal. Dit is inmiddels echt al heel goed bij getrokken! Loopt nog steeds niet zoals het zou horen maar er zit zeer zeker verbetering in.
Volgens mijn oma zou het trouwens helpen om de schoenen verkeerd om aan te doen. Dit hebben wij eens geprobeerd en ze liep toen idd een heel stuk rechter, alleen daarna heb ik het nooit meer gedaan want krijg er zelf een naar gevoel bij als ik haar zo zie lopen met de schoenen verkeerd om haha.
 
Terug
Bovenaan