Dreumes met nacht terrors

<p>Help! <br /><br /></p><p>kent iemand dit? Mijn 15 maanden oude dreumes is een hele slechte slaper.</p><p>wat opzich al verschrikkelijk is. Maar nu heeft hij daar ook nog eens af en toe echte ‘nacht terror ’ denk ik.. </p><p> </p><p>hij word krijsend wakker en het lijkt oneindig te duren. We troosten hem, knuffelen hem en zingen voor hem maar niets lijkt tot hem door te dringen. <br />Ook wil hij niet vast gehouden worden en wurmt hij zich elke keer bijna uit ons armen.. hij bezeerd zich zelf daar door soms. En ook knijpt hij ons (vrij hard ook ) ik vindt het zo verschrikkelijk eng.. heb dan het gevoel dat hij echt heel veel pijn heeft ofzo.. of dood en doods bang is.. </p><p>het duurt soms 15 / 20 minuten denk ik.. </p><p> </p><p>wat is dit? Zijn dit nacht angsten?  Of moet ik me andere zorgen maken? <br />moet ik hier mee naar de dokter? Of kunnen ze hier niets mee.. wat moet ik hier mee? </p>
 
Klinkt inderdaad als nachtangsten. En de enige tip die daar bij hoort is: laat je kind zo veel mogelijk met rust als dat gebeurt! Het is heel moeilijk om ze zo verdrietig te zien, maar door te proberen ze wakker te maken, kan het zijn dat het alleen maar erger wordt. Het beste kun je er maar gewoon stilletjes bij blijven zitten tot het over gaat, en alleen ingrijpen als ze zichzelf dreigen te bezeren.
 
Sterkte! Ons zoontje heeft het tot nu toe maar 1 keer gehad, maar ik vond het vreselijk om te zien ☹
 
On zoontje heeft het ook gemiddeld 1 x in 3 maanden. Eerste x gingen we naar hem toe en vervolgens 4 uur opgeweest met hem. Nu laten we hem gewoon huilen en valt ie vanzelf weer in slaap. Grote kans dat ie niet eens wakker is. Het is heel zielig idd maar je kunt idd beter met met rust laten. Hou hem zelf altijd op babyfoon in de gaten
 
Ook onze knul (nu zeven) heeft ze regelmatig gehad en heeft ze nu nog afentoe. Je kan er helaas vrij weinig mee zoals gezegd hierboven. Zorg dat hij zichzelf niet kan bezeren en dat hij niet aan de wandel gaat! Ze zijn helemaal van de wereld maar ook vaak gedesoriënteerd.
Hier een stukje erover;
https://by-sleep.com/2018/09/11/nachtmerrie-vs-nachtterror/
 
Ja dat zijn nachtangsten.. hier ook erg last van, vooral na drukke dagen of toch te laat naar bed. Inderdaad maar laten gaan al is dat erg moeilijk. Merk hier dat het na 10/15 minuten wat minder wordt, dan gaat hij heel hard gapen, als we dan naar hem toe gaan en hem weer lekker instoppen slaapt hij zo verder. S morgens weet hij nergens meer van!
 
Terug
Bovenaan