Dreumes na griep snachts niet meer in eigen bed

Hoi mama's,

Misschien kan iemand mij helpen. Ons zoontje is 13 maanden en heeft 4 weken geleden voor het eerst flinke griep gehad. Daardoor sliep hij snachts bij ons in bed omdat hij het zo moeilijk had en alleen maar huilde. Vanaf het moment dat hij zich beter voelt gaat het slapen moeizaam snachts in zijn eigen bedje. Sommige nachten ging het wel goed maar over het algemeen niet en moesten we hem er echt uithalen omdat hij niet stil werd. Het laten huilen kunnen wij beide op het moment niet, door omstandigheden, heel onze energie is te laag om dit volledig te kunnen toepassen. We hebben het even losgelaten en geaccepteerd, maar wij slapen ook niet heel goed met die kleine tussen ons in.
Het is trouwens ook alleen de nacht, savonds slaapt hij heel goed. Rond een uur of twaalf snachts begint het.

Herkent iemand dit?

Heeft iemand de gouden tip voor ons?

Liefs

Een behoorlijk ingrijpende gebeurtenis zo op 13 maanden al een griep. Die arme jongen... Hij is er natuurlijk aan gewend geraakt om bij jou te slapen en als hij nu wakker wordt, mist hij natuurlijk de warmte en aandacht van zijn mama. Hem laten huilen is natuurlijk vreselijk na wat hij heeft meegemaakt. Misschien is hij bang als hij helemaal alleen in zijn bedje wakker wordt rond een uur of twaalf. Al eens geprobeerd om een lichtje aan te laten op de gang of een nachtlampje op zijn kamertje te zetten. Tegenwoordig heb je ook muziekmobieltjes met een ingebouwd lichtje. Deze kan je zoontje niet alleen bezighouden als hij wakker wordt, maar geven ook wat licht. Ik heb er ook eentje in huis gehaald en mijn dochter vindt dit heel leuk. Op https://www.muziekmobiel.net/ vind je hier heel wat informatie over.

Hoi hoi, 
Fijn om een reactie te krijgen. Dat is zeker een goede tip, we hebben dat lampje nog niet geprobeerd, omdat we dachten dat hem dit misschien juist wakker houdt als hij dan wakker wordt.  En jou dochter, valt zij er weer goed mee in slaap? Ik zal de site zo eens bekijken. 
Maar dat klopt ook zeker wel, en hij mist ook die warmte ja. Knuffel tegen zn hoofdje ook al geprobeerd.  
Hhet is erg lastig om een goeie oplossing te vinden 

Terug
Bovenaan