Dreumes net 1 jaar, boos

Hoi!

De titel zegt het al. Wij hebben een dreumes die net 2 weken terug 1 jaar is geworden.

De laatste tijd gaat het niet zo lekker. Hij wordt steeds ontzettend boos en verdrietig. Ook tijdens het spelen. Tijdens het eten lijkt hij echt te gillen en te overstrekken. Hij heeft toen hij net geboren was een koemelkallergie gehad. Met een half jaar gelukkig overheen gegroeit.
Slapen gaat ook niet echt lekker. Wordt niet meer blij wakker en is steeds vroeg wakker. Slaapjes overdag zijn ook steeds erg kort.
Heeft dit te maken met een sprongetje? Dacht dat we die 2 weken terug al hadden gehad. Begin me nu best wel zorgen te maken of er niet iets anders is.

Groetjes, bezorgde en vermoeide mama
 
Hoi, mijn zoontje is nu net 13 maanden en herken je verhaal qua slapen erg goed. Hier was het ook 1 op andere dag weer vaker wakker snachts en super vroeg wakker. Heb al vanalles geprobeerd, langer slapen overdag, minder slapen overdag maar niks helpt echt. Ga er dus maar vanuit dat het een fase is die vanzelf over gaat.. gevolg hiervan is overdag erg moe en wat sneller gefrustreerd en verdrietig.
Mbt het eten, hier is het ineens drama met eten, hij lust niks meer en haalt alles uit zijn mond... (gelukkig afgelopen 3 dagen gaat het al wat beter), dus ook gewoon een fase denk ik?
Ik merk ook echt dat hij heel erg aan het ontwikkelen is, hij begint dingen beter te begrijpen, word boos als je iets afpakt etc. Denk dat het een beetje bij de leeftijd hoort.
Als je denkt dat het toch allergieen zijn, elimineer dan even het eten waar je denkt dat het door komt en kijk hoe het dan gaat. Anders even de huisarts bellen?
 
Dank je wel voor je reactie!
Fijn om te lezen dat het waarschijnlijk een fase is. Nu ik er over nadenk, dat overstrekken kan ook frustratie zijn tijdens het eten. Ook hij haalt het brood weer uit zijn mond.
Ik kijk het nog even aan. Anders bel ik voor de zekerheid de huisarts als ik toch weer twijfel.

Vandaag ineens 2 slaapjes van beide 2,5 uur. Hij zal wel wat in te halen hebben?
 
Pff maar echt he, geen touw aan vast te knopen met die kleintjes ?. Iig wel lekker dat je wat rust heb gehad vandaag, hopelijk slaapt hij vanavond weer wat beter!
 
Net alsof ik ons verhaal lees ? doodvermoeiend! Bij ons kwam er ook nog een tandje door. Driedubbel feest.
Max. 300 cc melk/zuivel op een dag heeft wel meer rust gegeven. Ze at daardoor beter en daardoor sliep ze weer beter. Was advies van het consultatiebureau. Wij gaven haar nog drie flessen (want dat lees je dan overal) maar dat bleek veel te veel te zijn voor een 1-jarige waardoor ze ook buikpijn kreeg.

En voor de rest laat ik het maar een beetje. Niet eten? Dan niet! En met slapen vinden wij het zo moeilijk. Om de vijf minuten geprobeerd te troosten. Warm water met heel klein beetje melkpoeder voor de smaak.... In bad .... En tot slot een zetpil drie dagen (vanwege het tandje)....

Succes nog even mama ? probeer een avondje voor jezelf in te plannen als dat kan. Dat helpt ons ook enorm door deze geweldige fase ???
 
Wat super fijn!! Slaap doet altijd zoveel goeds.
Hier gaat het ook weer prima, alsnog wel vroeg wakker. Gister lekker bij oma geslapen en dan uiteraard uitslapen tot 8 uur... deed hij dat maar thuis haha
 
Terug
Bovenaan