Dreumes oktober 2019

Hoi mama’s’

Mijn zoontje is afgelopen vrijdag 1 geworden, wat een feest en wat bijzonder!
Omdat ik heel benieuwd ben naar hoe het bij andere mama’s gaat met kindjes van dezelfde leeftijd, heb ik dit topic gestart. Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen ☺️

Liefs!
 
Hoi, mijn dochter is dinsdag 1 geworden. Dinsdag en dit weekend op kleine schaal gevierd. Het is toch een hele mijlpaal die je niet zomaar voorbij wilt laten gaan! 
hebben jullie het nog wel een beetje kunnen vieren? 
 
@Mamariëlle, wij hebben het gewoon met de opa’s en oma’s gevierd. Heel gezellig gehad. Kleintje heeft toch nog niets aan een huis vol visite dus vond het wel prima zo.
@ZazouSept. Tuurlijk, gezellig! Ligt qua ontwikkeling natuurlijk ook gewoon kort bij elkaar
 
@caroline, inderdaad zo’n huis vol is maar druk...?. Hier ook gezellig geweest met wat familie. 
@gebruiker ja ik heb er ook echt wel naar uitgekeken, en je kijkt dan ook echt wel terug naar de geboorte van je kindje... toch wel een bijzondere gebeurtenis! 


Ik hoop hier dat het eerste tandje toch bijna door gaat komen. Het duurt maar en duurt maar. Ik denk ook pas 7 maanden dat er misschien wel een tandje gaat komen ?. Maar afgelopen week een aantal onrustige nachten gehad. Dat is toch wel wat minder. 
welke mijlpalen verwachten jullie? 
 
Hier heeft het ook heel lang geduurd voordat er tandjes kwamen. Toen hij 10 maanden was zijn er onderin 2 tandjes tegelijk doorgekomen, maar die zijn pas sinds een week echt helemaal door. Heb het idee dat er nu bovenin wat staat te gebeuren, maar voel nog niks. Sommige kindjes van zijn leeftijd hebben al een mond vol tanden maar hier niet ?

Qua mijlpalen verwacht ik dat hij ieder moment zelf kan lopen. Hij heeft al een paar stukje los gelopen, en gaat zelf steeds meer proberen. Zo mooi om te zien!

Hoe gaat het bij jullie met zelfstandig eten? Mijn zoontje wil nog niet altijd iets hebben van stukjes zelf eten, maar wil aan de andere kant wel weer veel zelf doen tijdens het eten. Één grote kliederboel wordt het dan denk ik, maar misschien moet ik dat ook gewoon even loslaten ?
 
Tja Anne-Sofie heeft een neefje van bijna 6 maanden die al een tand krijgt... ach ja. 
hier wordt ook hard opgetrokken en overal langs gestapt. Vandaag moest ze ergens naar reiken waar ze eigenlijk nog niet bij kon. Hierdoor stond ze echt even los. Haar loopkarretje is ook fantastisch maar vooral een klim en klauter object... Ze heeft er alleen de allereerste keer achter gelopen ?. Erop zitten en door papa en mama rondgereden worden is natuurlijk ook vele malen mooier. 


qua eten heb ik wel een paar keer iets gepureerd. Maar eigenlijk zijn we rond 6 maanden direct met stukjes begonnen. Ja het is soms een bende, maar ze leren het snel genoeg. Als ze zin heeft eet ze zo een hele boterham. Met korstjes. Ik snijd deze in 6-8 stukken en die bied ik wel 1 voor 1 aan. Anders is het wel vragen dat alles op de grond beland... 
volhens mij komt het topic niet meer in de lijsten naar boven omdat je deze heel georganiseerd onder een kopje hebt gezet. Ik denk dus niet dat er nog veel meer mensen gaan reageren; dat is wel jammer ...
 
Terug
Bovenaan