Dreumes/peuter bed

<p>Mijn zoontje is nu 15 maanden. Ik vind m nu nog te jong om over te gaan op een groter bed. </p><p>Maar wanneer hebben jullie hiervoor gekozen? En toen ook pas gestopt met de slaapzak of dit al eerder? </p><p>Hebben jullie toen een dreumesbed of meteen een 1 persoonsbed gekocht? </p><p>Ik ben benieuwd naar jullie reactie! </p><p>Gr Joyce</p>
 
Mijn zoontje was 2 jaar en 3 maanden toen hij een peuterbed kreeg. Toen ook overgegaan op een dekbedje en kussen.
Het kamertje is betrekkelijk klein, dus vond een peuterbed beter passen. 
Hij is nu 4 en vraagt wel om een groter bed. Hij slaapt inmiddels ook op een grotere kamer omdat nu een zusje heeft. 
Wanneer zij rond de 2 is kopen we voor hem een gewoon bed en dan gaat het peuterbed naar haar toe. 
Voordeel van een peuterbed is dat ze lager zijn. zi kunnen er dus zelf inklimmen en vallen er niet zo hard uit.  
 
Hoi! Mijn zoon is 26 maanden en slaapt nog heerlijk in zijn ledikant met slaapzak en een dekentje. Heb mezelf wel al verdiept in t vervolg bed, wanneer hij eruit gaat klimmen moet er tenslotte gelijk wat anders komen. Er komt dan een 1 persoons bed met een fatsoenlijk hoofd en voeten eind en uitvalbescherming. Er zijn daar mooie 1 persoonsbedden voor op de markt, je kan dan later de zijkanten eraf halen. Succes met je overweging! 
Roos
 
Onze beide dochters zijn rond de 22-24 maanden naar een groot bed gegaan (ik heb wat verkeerde verhalen gehoord van kinderen die uit het ledikant klommen, dus wilde dit voor zijn). Tot die tijd hebben ze altijd met de slaapzak geslapen en in het grote bed met een dekbed.
wij hebben gelijk voor een groot bed gekozen, zodat ze er langer mee kunnen doen (past bij ons ook goed op de slaapkamers). Wij hebben wel aan het voeteneinde een stapel knuffels geplaatst om het bed wat korter te laten lijken.
met beide kinderen is het vanaf het begin af aan goed gegaan, en ze kwamen eigenlijk nooit zelf uit bed (zelfs niet om even een knuffel op te rapen ?).
 
Met die vraag zit ik ook, omdat onze zoon in December een broertje of zusje verwacht en ik de nieuwe baby graag in de ledikant wilt doen en voor ons zoontje (dan 1,5) in een peuter bed willen kopen (of miss wel een groot bed), maar ben wel een beetje bang dat hij er uit valt ofzo. Als schuift hij wel netjes van de bank af op zijn buik. Even aanzien maar :p
 
1.5 is misschien wat vroeg, ligt eraan of je denkt dat hij er aan toe is.
Hier ook met 26 maanden in een peuterbed met deken en kussen. Eerst ook met slaapzak.
En hier komt ze ooj nooit zelf uit bed, ze roept ons altijd.
 
Terug
Bovenaan