Dreumes/peuter wilt niet slapen

<p>Hoi allemaal</p><p>Mn zoontje van bijna 2 heeft weer eens een periode van niet willen slapen. Zowel in de middag als in de avond. Als hij het woord slapen al hoort begint hij zn ogen dicht te knijpen en te jammeren. De trap op duurt wel een kwartier en zodra hij in zn kamer ligt is het janken. Gooien met knuffels, schreeuwen en huilen. Ben ondertussen bijna 31 weken zwanger en zit er nu al mee hoe het slapen met de baby en peuter op 1 verdieping gaat.. naar hem toe gaan is geen optie omdat hij dan denkt dat hij eruit komt. Hij valt af en toe wel in slaap in de middag maar als ik zn middagslaap oversla is het echt ok 17 uur jengelen om alles ivm de moeheid. Enige tips?</p>
 
Onze dochter is wel wat ouder (net 3) maar wil sinds een tijdje smiddags ook niet meer slapen terwijl ze het eigenlijk wel nodig heeft. Wat wij doen is haar wel in bed leggen, maar zeggen dat ze niet hoeft te slapen. We hebben wat cdtjes (en spotify) met luisterboekjes en die zetten we aan. Soms luistert ze lekker een half uurtje en wil er dan uit (hebben we toch beide even rust gehad) en soms valt ze toch lekker in slaap.
 
 
Hier slaapt de kleine al heel lang s middags niet meer. Geloof dat hij toen 1 jaar en 10 maanden was ongeveer. Anders was het elke avond drama en spoken tot 23 uur. 
Toen heb ik de middag slaap weg gelaten en slaapt hij van 18.00 tot 7 uur. 
Alleen de laatste dagen is het hier ook drama. En s middags niet willen slapen en s avonds ook niet... 
Misschien hangt er wat in de lucht. Haha nee ik heb geen idee maar lastig is het wel :( 
 
 
Mijn dochter ging vanaf 2 jaar en 3 maanden ookn niet meer slapen in de middag. Ze wilde vaak wel , maar als ze sliep (ook al was het maar een uurtje), dan was het in de avond 22.00 of later voor ze sliep. 
Zo'n 2 maanden lang hebben we het om en om gedaan. Dus op de ene dag wel een middagdutje, de volgende dag niet. Dat ging aardig goed.
Maar zodra we het middagdutje echt gingen overslaan, sliep ze s avonds heerlijk om 19.00 direct tot 6.00/8.00 de volgende ochtend! Ze is nu 3 jaar en ze slaapt nog steeds van 19.00-6.00/8.00.
En ja, ze is vaak moe rond 17.00, maar we eten op tijd, daarna lekker een poosje in bad en dan is het al snel 19.00. Beter zo dan dat ze wel slaapt in de middag, en het vervolgens elke avond gedoe is. Want dat was ik ook behoorlijk beu uiteindelijk, elke avond gezeur...
 
Terug
Bovenaan