Dreumes slaapt slecht

<p style="text-align: left;">Hoi allemaal,</p><p>Sinds een paar maanden slaapt mijn dochter van bijna 18 maanden slecht. Het is echt afzien, ze begint tussen 23-01 uur te huilen en dit kan rustig doorgaan tot een uur of 5. Bij opa's en oma's slaapt ze als een roosje en ze haalt het slaaptekort overdag niet in. We hebben voor ons gevoel alles geprobeerd, osteopaat, bedje schuin zetten, luchtbevochtiger, maar niets lijkt te werken. Ook niet de methode om steeds meer tijd te doen tussen het langskomen. We kijken nu om het halfuur. Ze ligt op haar buik met ogen dicht te huilen. Urenlang en ze wil ook niet uit bed of bij ons liggen. We zijn nu zover dat we allebei oordopjes in willen doen en het de hele nacht negeren. Ik ben alleen toch bang dat als ze wel huilt met een reden, we er dan niet voor haar zijn. Iemand dit ook meegemaakt? Nog tips?</p>
 
Nog aanvulling op mijn verhaal: het kunnen ook heen tandjes zijn. Mijn dochter had haar set tanden met 12 maanden compleet.
 
Onze dochter van 1,5 heeft dit ook een paar keer gehad. Echt ontroostbaar. Enige wat hier werkte was naast haar bed zitten en dan over dr rug aaien en zingen. Met t aaien ook soort haar wiebelen en ondertussen zelf zo rustig mogelijk blijven. Bij niks doen werd het alleen maar erger dus heb ik of mijn man er steeds bij gezeten om haar rustig te krijgen. 
Heel veel succes en sterkte!
 
Overstuur lijkt ze niet, het lijkt opgewekt huilen met zo nu en dan een overstuur moment. Ik vrees dat het ook uitzitten is met aaien en zingen. Gek genoeg haalt ze de slaap overdag totaal niet in. Alsof ze genoeg heeft aan 4 uurtjes per 24 uur. Bedankt!
 
Ik weet niet in hoeverre je spiritualiteit is, maar gezien het feit dat ze ergens wel slaapt en ze met haar oogjes dicht huilt, kan het zijn dat ze reageert op een bepaalde energie in haar kamer. Kinderen en vooral jonge kinderen zijn hier enorm gevoelig voor.
Je zou haar kamer kunnen ‘zuiveren’ door verse salie te branden en te laten roken.
 
 
Misschien eens lezen over nachtangsten. Onze dochter had het ook. Naar om te zien maar gewoon laten liggen is wel het beste. Kinderen mei nachtangsten laten zich niet troosten. Als het elke dag om hetzelfde tijdstip begint kun je haar wakker maken vlak voordat het begint. Dan starten de nachtangsten niet. 
Heb je ook het idee dat ze echt moe is de volgende ochtend? Onze dochter was bijzonder genoeg wel fris en fruitig. Zij had er geen last van. We zagen overigens wel een patroon. Als we drukke dagen hadden en/of buiten ons normale ritme dingen deden, had ze er met last van
 
Terug
Bovenaan