Dreumes slaapt thuis slecht

<p>Hallo</p><p> </p><p>ik ben nieuw hier en erg gefrustreerd?</p><p>mijn dochter is bijna 13 maanden. Ze doet het super goed op het slapen na. Opzich is het niet heel slecht maar ze laat zien dat ze overal super goed slaapt maar thuis dus slechter. <br /><br /></p><p>thuis gaat ze rond 7 uur naar bed. Ze wordt meestal in de nacht 1 of 2 keer wakker voor de speen. Ze wordt dan weer tussen 5 en 6 wakker. Met heel af en toe een uitschieter tot 7 uur.  Daarna gaat ze rond 9 tot 10 uur weer naar bed ( als ze het toe laat, soms schreeuwt ze het uit als ze het bedje alleen al ziet)  vervolgens gaat ze rond half 1 weer naar bed. Afgelopen tijd is ze na 3 kwartier weer wakker. <br /><br /></p><p>bij opa en oma slaapt ze smiddags van half 1 tot 3 en savonds van  7 tot 8.  HOE DAN. op het kdv slaapt ze smiddags ook zoals bij opa en oma. Ze kan het dus wel</p><p>We hebben het bedje al eens op een andere plek gezet. Meer kleren, minder kleren. Verwarming aan, verwarming uit. Van alles hebben we al geprobeerd </p><p> </p><p>heeft iemand tips??<br /><br /></p>
 
Uhm, ze doet een dutje om 10u en 12.30u? Dat is nogal kort op elkaar...

Bij 2 slaapjes doe je in principe de dutjes van 10.00-11.00 ongeveer en dan weer van 14.30-15.30. Dan van 19.30-6.30 slapen.

Dat ze in de middag na 45 minuten nog wakker is, verbaasd me niet als ze vlak daarvoor nog een ochtenddutje gedaan heeft.

In de nacht nog 2x wakker worden is helaas ook wel normaal hoor. Mijn dochters zijn nu ruim 3 jaar en 18 maanden. Tot 16 Maanden moesten we er vaak ook wel 2x per nacht uit. Of ze wilde s avonds niet slapen, of ze belandde halverwege de nacht tussenin ofzo.
 
En slaapt ze na 5u s ochtends echt niet meer? Das wel vroeg ja. Ik doe mijn dochters hier iets later naar bed (19.30-19.45) En dan slapen ze tot 6.00/7.00. Ik merk dat ze aan 10 uur slaap per nacht genoeg hebben, soms 10.5 uur. Misschien is dat bij jouw kindje ook zo en is ze gewoon uitgeslapen van 19.00-5.00!

Wakkertijd is op deze leeftijd wel zo'n 4 uur. Dus als ze om 10u wakker is uit het slaapje, zou ik haar pas rond 14u weer erin leggen.



 
Heb je je kind thuis in een ledikant slapen en ergens anders in een campingbedje? In principe hoef je er bij een campingbedje niet snel uit voor de speen want die kan niet op de grond vallen. Dan misschien logisch dat de nacht wordt doorgeslapen?
 
Evt een tip voor de speen, doe er een doekje aan, dan is hij sneller terug gevonden, mocht je dit niet al gedaan hebben natuurlijk..
 
Ze valt dan na 5 uur ook niet weer in slaap. Klaar wakker staat ze in bed. 


vannochtend heeft ze geen ochtend slaapje gedaan en ook smiddags na 45 min wakker. Heb haar wel iets eerder naar bed gedana vanmiddag  aangezien ze anders best lang wakker was.
ze slaapt bij opa en oma ook in een ledikant. We gaan het campibgbedje wel proberen. Kijken of dat verschil maakt. 


ik ben dit ook niet gewent. Mijn andere dochter van bijna 3 slaapt super. Altijd gedaan al. Zij heeft ook nooit een speen gehad. Dus dit is even wat anders haha. We zijn een beetje verwent met de goede slaper. 
 
Wat een ramp... om 5/6u wakker, de hele ochtend wakker blijven en s middags na 45min alweer wakker.. pff!! Ik snap je...

Hier liggen er standaard 3 spenen in bed, dus zodra er één uit valt s nachts, kan mn dochter nog wel een andere vinden. Dus ik hoef er pas heen zodra alle spenen op de grond liggen,dat gebeurt zelden. Misschien kun je dat ook proberen?

Verder: slaapt ze in de ochtend ook niet verder na een klein flesje (90cc), die je gewoon donker in haar bed geeft? Dus niks zeggen, geen lamp aan. Op je knieën naast haar bed, flesje erin en zodra die leeg is gauw wegsluipen. Dat deed ik hier vaak en meestal sliepen ze dan weer verder.

Anders legde ik haar tussenin, en dan hoopte ik dat ze tussenin verder sliep. Ik ben geen groot voorstander van tussenin slapen, maar vanaf 5u vond ik dat niet zo'n ramp. En als ze dan weer sliep was ik allang blij...

Misschien heb je er wat aan. Sterkte! Het zou al fijn zijn als die nacht iets langer wordt tot 6.00/6.30, dat is al een veeeeeel betere tijd dan 5.00!

Hier heeft mn jongste dochter tot 15 maanden geregeld een klein flesje nodig gehad rond 4.00/5.00, en tot 17.5 maand geregeld tussenin geslapen tijdens de tweede helft van de nacht. Voor ons werkte dat gewoon het beste, ook al is het misschien niet 'juist'.

Ze is nu 18.5 maand en de laatste maand is het ineens voorbij, ze slaapt keurig van 19.45-6.30 in dr eigen bedje, op een enkele slechte nacht na. Dus het gaat echt voorbij!

Die kleine flesjes en het tussenin-slapen had ze gewoon nodig toen. Ik heb ook nog een dochter van ruim 3 jaar en zij sliep nooit tussenin.. dus elk kind is anders. Ik kon het gewoon niet opbrengen om elke ochtend om 5u beneden te zijn en de hele dag klaar te staan voor een dreumes en een peuter. Dus nood breekt wet, dan sliep ze maar tussenin ;)
 
Ze heeft een bedbumper en 5 spenen dus dat heb ik al opgelost haha. 


tussen ons in wil ze niet. Ze gaat zitten en spelen. Dat flesje kan ik proberen. 5 uur is idd echt te vroeg? 6 uur zou ik echt al heel blij mee zijn. 


soms lukt het me om te denken, ach het is een fase. Dit blijft echt niet zo tot haar 18de haha. Maar soms is het erg frustrerend. Nu je er zo midden in zit lijkt het alsof het nooit ophoud en altijd zo zal blijven. Wat natuurlijk niet zo is
 
Terug
Bovenaan