Dreumes slaat ons in gezicht

<p>Sinds kort slaat onze dochter van bijna 1.5 ons in het gezicht als we haar savonds naar bed brengen. Ze is dan niet boos, want ze lacht er gewoon om. Voordat we haar in bed leggen houden we haar vast en zingen we een liedje. Dan kusjes en naar bed. Nu gebeurt het dat ze tijdens het zingen begint te slaan. Als we haar handen vasthouden probeert ze ons te bijten zodat we loslaten. We zeggen dat ze ons niet mag slaan en negeren het verder, maar weet verder niet zo goed wat we eraan kunnen doen dat ze ermee stopt. Misschien heeft hier iemand een idee? </p>
 
Onze zoon van 14 maanden slaat ons nu ook regelmatig als we hem vast hebben.We blijven zeggen dat dat niet mag en dat slaan niet lief is.We blijven het uitleggen, het zsl vast wel een keer blijven hangen hoop ik ☺️Verder geen tips, hopelijk snapt ze snel dat het niet de bedoeling is!
 
Ik zou wat strenger zijn. Goed duidelijk maken dat het niet mag. Een kind van 1.5 weet al goed wat wel en niet mag. Ik pakte mijn zoon wat steviger bij ze arm en zei met een ferme boze toon NEE. Hij begreep heel snel dat het ongewenst gedrag was. Verder ben ik een liefdevolle en geduldige moeder die veel knuffelt en positief opvoed maar sommige dingen, zijn niet oké (slaan, bijten, knijpen) helemaal omdat ik een hond heb moet er niet aandenken dat hij dat bij me hond zou doen of bij een vreemde hond dan heb ik liever dat ik hem terechtwijs dan een hond.. 
 
Ja ik zeg het ook op een wat hardere toon zodat ze duidelijk door heeft dat het niet mag. En pak ook haar arm dan iets steviger vast. Soms begint ze dan te huilen dus ergens heeft ze het wel door. Als ik alleen met haar ben zet ik haar ook wel in bed als ze me geslagen heeft, duidelijk gezegd dat het niet mag en dan loop ik even weg. Dan gaat ze huilen, als ik terug kom troost ik haar en is het over. Misschien is het nog een beetje energie die ze kwijt moet ofzo. 
Nouja we blijven doorgaan en hopelijk snapt ze het binnenkort. 
 
Onze dochter heeft dat ook een paar keer gedaan rond die leeftijd. Ik zei altijd streng en duidelijk “nee” en tilde haar van mn schoot af en zette haar een eindje verder neer. Ze begon dan altijd hard te huilen. Een paar x gedaan en daarna nooit meer.
Misschien te streng.. maar ik wilde duidelijk maken dat ik dat echt niet tolereer. Dat is gelukt ? Wat hierboven ook al gezegd wordt.. verder ben ik helemaal niet zo streng en meer van uitleggen dan straffen. Maar in deze kwestie dus niet.
 
Wat wij deden was ook duidelijk nee zeggen, maar ook erbij zeggen dat dit pijn doet en dat hij beter een aai kan geven dan iemanf slaan. Als hij nu wilt gaan slaan en we roepen nee, geeft hij ons altijd een aai haha. Maar het is echt een kwestie van consequent zijn. Bij ons was het snel over
 
Terug
Bovenaan