Dreumes snachts steeds in paniek wakker

<p>Hallo moeder,</p><p> </p><p>Ik zit met mijn handen in het haar... Mijn dochter van nu 1 jaar slaapt al vanaf dat ze 4 maanden is niet meer door. De eerste 4 maanden waren te mooi om waard te zijn. Nu sinds een paar weken word zij snachts elke keer wakker en begint ze onwijs te huilen en is ontroostbaar. Ze raakt zo erg overstuur en niks helpt. Volgens het cb doe ik alles op de goede manier wat betreft het slapen.</p><p> </p><p>Iemand tips? Of iemand weet waardoor zij dit doet?</p>
 
Hallo ander moeder,
Herkenbaar verhaal. Had juist vandaag ook een vraag geplaatst op dit forum over onze 1 jarige dochter (13 maand) en slapen / hooggevoeligheid. Misschien herken je het?
Onze dochter is als ze wakker wordt ook bijna niet meer in slaap te krijgen s nachts. Ze zit dan (soms met ogen dicht) te huilen. Volgens mij is het verwerken van alle ervaringen overdag.
groetjes
 
Hoi,
Ik heb een peuter van bijna 3 die dit ook bijna elke nacht had. Dit word nachtangst genoemd en je kan er vrij weinig tegen doen. Het beste is om je kindje te laten uitrazen tot dat hij/zij klaar is. Een andere theorie dat mij verteld is, is dat je jouw kindje met een paar spetters koud water moet wakker maken. Er word namelijk gezegd dat je kindje wakker lijkt maar eigenlijk nog slaapt. Dus wakker maken en opnieuw laten slapen. Dit werkte niet bij mijn zoon. Wellicht wel bij jouw kind. 
 
Ons zoontje van bijna 1,5 heeft dit ook... Hij is wel echt wakker, dus nachtangst zal het nog niet zijn. Maar wij zijn er inmiddels achter dat we hem het beste kunnen laten huilen en er ook niet heen moeten gaan. Dan werd het alleen maar erger. We horen aan het type huilen dat het om het nacht-huilen gaat. Ik hoor het direct als er wel echt iets aan de hand is. 
Probeer een manier te vinden om er mee om te gaan en hopelijk gaat het snel over...
 
Hoihoi, 
 
laat je je baby in bed in slaapvallen? Of laat je haar bij jou in slaap vallen en leg je haar slapend in bed? 
 
Want als dat zo is, kan t zijn dat ze gedesoriënteerd is, en het idee heeft dat ze alleen gelaten is, omdat ze op een andere plek wakker is geworden.
 
Terug
Bovenaan