Dreumes vindt eten niet belangrijk

<p>Dames even jullie advies of mening. </p><p>Mijn dochter van 21 maanden is altijd eigenlijk al een slechte eter geweest. Zelfs als baby had ze moeite met de fles en dronk ze zelden de 'vereiste' voeding. Ze eet alleen de dingen goed (zoals fruit, snoeptomaten en rozijntjes) die ze heerlijk vindt. De boterham wisselt hoe ze deze eet. Maar meestal begint ze met eten en na een paar happen is het klaar. Zodra ze iets te spelen heeft of afleiding (boekje of mama zingt een liedje) dan doet ze de mond open. Eten interesseert haar echt niet heb ik het idee. Ondanks dat ze niet zoveel eet poept ze wel makkelijk 2 a 3x op een dag. Wel gewone ontlasting. Ik ben zelf geen voorstander van afleiding en speelgoed etc. maar m'n dochter is al niet de dikste (denk nu rond de 9,5/10 kg) dus ik vind het toch belangrijk dat ze iets binnen krijgt. En het werkt meestal wel als ze afgeleid is. Dan eet ze vaak alles op.  </p><p>Herkennen sommige mama's zich in mijn verhaal en hebben jullie tips?  Waar zou het aan liggen? Uiteraard zit ze in de fase van eigen willetje, maar dit heeft ze eigenlijk al vanaf dat ze 2 maanden is. </p>
 
Mijn oudste dochter is ook een slechte eter. Krijgt gewoon ook wat wij eten. Rond de 2 jaar zijn we begonnen met zij bepaalt of ze het eet, wij bepalen wat ze eet. Ze is nu 3,5 jaar en eet al iets meer. Soms krijgt ze echt niks tussendoor ( als ze weer niks van dr ontbijt eet) en dan eet ze wel goed, omdat ze dan echt honger heeft.
 
Eet je samen met je kind? Dus dat jij ondertussen ook ontbijt en lunch eet. Mijn dochter ziet me eten en dat doet eten ook hapje van mij mee en dan weer wat anders. Meer tips kan ik je niet geven. En ja ik zing ook wel eens liedje of iets maar het zou inderdaad fijn zijn als ze eten zelf fijn vind
 
Hi mijn dochter is ook 21 maanden! Wat eennwilletjes hebben die kleine dames al he! 
Mijn dochter weegt ook al maanden 9/10 kilo. Ik herken je verhaal dan ook deels. Ze kreeg borstvoeding op verzoek en was geen grote drinker, introductie van eten ging heel traag. Ze maalt er echt niet om. Als ik iets lekker neerzet gaat het dr keukentje in om mee te spelen maar ze zal tussendoor niks eten. Ze groeit goed en ontkasting is prima. Verschil is wel dat ik mij er niet zo druk om maak. Ik bied het aan, wat ze eet, eet ze en klaar. Zo doet ze t nu anderhalf jaar en dat gaat prima. Ik heb zelf ook niet veel nodig om te functioneren en heb er een hekel aan als iemand mij eten opdringt dus ik herken t ook wel. 
 
@ariel  bedankt voor je verhaal. Gelukkig is mijn dochter niet  de enige. Ik kan het al wat meer loslaten maar mss nog niet  genoeg. Mss toch meer loslaten als ze honger heeft eet ze vanzelf wel weer beter.
@gebruiker meestal eten we samen. Maar dit helpt niet echt. Toch bedankt voor je reactie!!
 
@ariel  bedankt voor je verhaal. Gelukkig is mijn dochter niet  de enige. Ik kan het al wat meer loslaten maar mss nog niet  genoeg. Mss toch meer loslaten als ze honger heeft eet ze vanzelf wel weer beter.
@gebruiker meestal eten we samen. Maar dit helpt niet echt. Toch bedankt voor je reactie!!
 
Terug
Bovenaan