Dreumes zelf pap eten.

<p>Hoi allemaal, </p><p>Mijn zoontje van 1 jaar en 8 maanden eet elke morgen zelf met een lepeltje zijn pap. Hij eet dan netjes, vrijwel zonder knoeien, al zijn pap op. </p><p>Ik was laatst op het consultatiebureau (ivm zijn groei). En de kinderarts zei mij dat het niet goed was om het hem zelf te laten eten en dat ik hem moest voeren. Op de vraag waarom kreeg ik echt niet meer uit dat een dat is niet goed. </p><p>Ik laat hem nog steeds zelf zijn pap eten maar ik vraag mij echt af wat de reden hiervoor kan zijn. Iemand enig idee? </p>
 
Wat vreemd! Nog nóóit van gehoord! Ik laat mijn zoontje vanaf een jaar ook zelf kliederen en klodderen met yoghurt en kwark en nu hij 14 maanden is, begint hij het al steeds meer onder de knie te krijgen, veel geknoei alsnog, maar prima toch ?. Heel knap dat jouw zoontje al netjes eet en het ook helemaal zelf kan. Ik vind het juist positief ivm de hand oog coordinatie en de handmotoriek.. misschien zal het daarom iets te doen zijn.. maar kan me eigenlijk níet voorstellen. Voor de zelfstandigheid ook goed juist. Hem nu opeens weer gaan helpen of overnemen zou ik ook zeker niet doen ? ik ben van mening dat kindjes zo veel mogelijk zelf mogen oefenen en doen ipv dat alles voor hun wordt gedaan en zo leren ze ook het meest en is goed voor hun zelfvertrouwen. Misschien was de arts een beetje 'van de oude stempel' ofzo?
 
Nou zeg.. héél raar. Het is juist goed om ze zelf te laten eten, doe ik hier ook met mijn dochter van 1 jaar en 9 maanden. Zo leren ze structuren, en t is heel goed voor de motoriek en oog-handcoordinatie, ook al wordt het een bende haha. 
Dus ik zou me niks van dat advies aan trekken.. héél bijzonder!
 
Gezien de arts zelf niet eens kan aangeven waarom het niet goed is, zou ik dit advies met een flinke korrel zout nemen...
Gewoon doorgaan met wat je nu doet dus, misschien bij volgende bezoek eens testen of een collega er ook zo over denkt en waarom dan. :)
 
Bedankt voor de reacties. 
Ik heb hem inderdaad gewoon laten eten en mij niks van het advies aangetrokken. 
Goed om te horen dat jullie dit net zo raar vinden als ik. 
 
Wat raar zeg! Onze dreumes van een jaar en 3 maanden is nu ook sinds kort zelf aan het oefenen en eet zelfs een stuk meer als hij het zelf mag doen. Lekker blijven doen zou ik zeggen! 
 
Zou er inderdaad niks van aantrekken, vooral omdat ze het niet kan onderbouwen. Ons zoontje van 17 maand eet ook zelf zijn pap smorgens, hij wil zelfs alleen maar eten als hij het zelf mag doen. Als we hem helpen eet hij weinig tot niks. Ben nu wel heel benieuwd wat haar reden is dat het niet goed zou zijn
 
Terug
Bovenaan