Dreumes ziek, bijna bevallen

Hi dames,

Mijn zoontje 20 maanden is verkouden aan het worden. Ik ben zelf bijna 38 wk zwanger. Ik ben bang dat als de kleine geboren is ze direct verkouden wordt van mijn zoontje. Hoe groot is die kans? Ik ben nogal pietluttig met dat soort dingen.

Ik wil hem als ze geboren wordt het liefst er direct zo goed mogelijk bij betrekken. En niet zeggen dat hij geen kusjes of bij haar in de buurt mag komen.

Als je borstvoeding gaat geven, zal je kindje heel veel antistoffen van jou meekrijgen. Zeker omdat je antistoffen voor deze verkoudheid al aanmaakt als je dreumes die heeft, zal de kans een stuk kleiner zijn dat je baby'tje er ziek van wordt.
Maar ik bedenk dit zelf en heb geen credentials, dus vraag het vooral aan je verloskundige!

6 weken geleden ben ik bevallen met 39 weken. Toen ik 37.5 week zwanger was, werden we thuis allemaal flink geveld door griep. Eerst mijn dochter, met 38 weken ikzelf en met 38,5 week mijn man. Ik vond het ook ontzettend spannend: zowel het feit dat we allemaal niet fit waren en ik ‘bang’ was zo te bevallen, maar ook voor het virus in huis en of de baby niet ziek zou worden. Toen Met 39 weken, terwijl we allemaal nog flink verkouden waren, onze dochter geboren was, heeft ze helemaal nergens last van gehad! Je geeft inderdaad de antistoffen door als je borstvoeding gaat geven

Terug
Bovenaan