Drie keer is (soort van) scheepsrecht.

Gisteren voor de derde keer controle gehad voor de niertjes van de kleine. En mevrouw was weer zo druk dat het even erop ging lijken dat ook deze keer niet duidelijk in beeld zou komen. Maar na even zoeken, draaien, porren en hopen dat ze stil bleef liggen, hebben we dit keer hebben we beide niertjes gezien en het nierbekken van de linkernier kunnen meten. En dat ziet er allemaal prima uit!! Jeej, een hele grote zorg minder.

Maar....

Ik had gevraagd van tevoren of ze ook de tweede waarde die vorige keer niet correct gemeten was wilde nameten (omvang van het buikje). Dus ging de echoscopiste het hele meisje nog maar eens opmeten om een volledig beeld te krijgen van de groei. En nu blijkt zowel het hoofdje als het buikje veel te klein voor de duur van de zwangerschap (de benen daarentegen hebben wel de juiste lengte). Mevrouw zit dus tegen een groeiachterstand aan.

Over twee weken had ik mijn 3D echo gepland staan en deze gaan ze nu deels medisch maken. Ze gaan dan kijken of dat ze gewoon nog een groeispurt moest doormaken of dat ze toch echt te klein blijft.

Is ze over twee weken nog te klein bestaat de kans dat ik alsnog naar de gynaecoloog doorverwezen wordt. En is ze wel genoeg gegroeid dan krijg ik toch voor de zekerheid een extra echo met 30 weken, om naast de ligging ook naar de groei te kijken.

Dus wel een beetje een dubbel gevoel na deze echo. Super dat ze gewoon twee nieren heeft en dat alles er goed uitzag verder. En ook fijn dat ze haar nu extra in de gaten gaan houden wat betreft haar groei.
Maar zo vreemd dat juist iets waar ik naar vroeg of dat gecontroleerd kon worden dat niet helemaal in orde blijkt te zijn. En ik toch niet helemaal gerustgesteld naar huis ging.

Laten we hopen dat ze in twee weken knijtershard groeit en ze weer in het midden van de curve uitkomt

Fijn dat alles goed was met de niertjes. ( Heb denk ik even gemist denk ik wat er mogelijk niet goed zou zijn) hier zijn de nieren ook extra gecheckt, ben zelf namelijk dubbel aangelegd. Dus maar liefst 3 nieren en urineleiders haha.
Heb al van meerdere mensen gehoord over "dingen" die in de groei achter bleven volgens de echo's. In alle gevallen die ik heb gehoord is dat allemaal helemaal bijgetrokken in de loop van de zwangerschap dus hoop dat dat bij jullie meisje ook t geval zal zijn!

Ja die niertjes konden ze toch niet beoordelen vorige verder niks toch. Wat vervelend dat je nu daar weer stress van hebt. Zal wel goed komen hoor. Een groot kind is ook niet alles. De eerste was ruim 8 pond. Deze dame heeft lange benen en dunne buik en klein hoofd. Ze denken dat ze rond de 7 pond uitkomt. Heb ik straks gewoon nog een 8 ponder zul je zien. Vervelend dat je onzeker wordt, wel goed dat ze het in de gaten houden. Komt vast goed, de echo heeft ook keer geduurd :)

Terug
Bovenaan