Driemaal is scheepsrecht...

<p>Hallo iedereen, </p><p>Momenteel ben ik 5 weken en 2 dagen zwanger. Een hele spannende periode dus. Al helemaal omdat dit mijn derde zwangerschap in 1 jaar tijd is. In april 2018 (8 weken) en januari 2019 (5 weken) hebben we beide keren een miskraam gehad. En hoewel ik er nog steeds redelijk nuchter in sta, speelt er toch wat angst en terughoudendheid in mijn achterhoofd. Bij ons allebei. </p><p>De zwangerschapskwaaltjes als misselijkheid, hoofdpijn en enorme vermoeidheid zijn dit keer heel sterk aanwezig. Dit geeft mij gek genoeg een 'geruster' gevoel. De eerste echo staat voor 4 april gepland bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. </p><p>Wat het nog spannender maakt allemaal is dat ik eind april mijn laatste werkdag maak bij mijn huidige job, en komende week een sollicitatie gesprek heb. Wat is dan wijsheid? Nog niks zeggen want het is nog pril? Of open kaart spelen? <br /><br />Mocht ik om wat voor reden dan ook niet aan een job komen tijdens de zwangerschap is er gelukkig een vangnet. Maar ik ben er niet voor gemaakt om thuis te zitten. Heeft iemand hier ervaring met solliciteren tijdens de zwangerschap? </p><p>Groetjes and happy babytime!<br />Sjmeun</p><p> </p>

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik herken je angst zeker.
Wij hebben ook in iets meer dan een jaar tijd 2 miskramen en een buitenbaarmoedelijke zwangerschap gehad. Toen ik dus weer zwanger bleek te zijn heeft het wel eventjes geduurd voordat ik weer vertrouwen had in mijn lichaam. Elke echo was spannend in het begin, maar op den duur groeit dat vertrouwen weer terug. Zodra je je kindje begint te voelen zal dit nog weer een stuk beter gaan.
Inmiddels bijna 28 weken zwanger van ons eerste kindje, dus nog eventjes te gaan maar dan is ze er eindelijk. 
Wat betreft het solliciteren heb ik geen ervaring. Ik zou het eerst nog even stil houden. Je kan het altijd nog noemen als je op 2e gesprek wordt uitgenodigd. Je verlof duurt nog even dus wellicht dat ze daar helemaal niet moeilijk over doen.
Probeer er, hoe lastig dit in het begin ook kan zijn, toch een beetje van te genieten.

Hier ook voor de 3de x zwanger in een half jaar. Miskraam bij 5 en 11 weken. Nu 9 weken zwanger. Zo spannend, idd 3x scheepsrecht!
Qua sollicitatie heb ik geen ervaring, succes met alles!

Hi Ameubetje, 
Wat spannend! We zitten in hetzelfde schuitje, ik heb afgelopen jaar 3 miskramen gehad(5, 6 en 8 weken) ik ben nu net 5,5 week zwanger. Ik probeer elke dag bij dag te leven en zie het al als 1e overwinning dat we 5 weken hebben gehaald, net als ik nu naar 6 en 8 toeleef. 
Toen ik er vorig jaar februari met 5 weken achterkwam dat ik zwanger was zou ik een maand later aan een nieuwe baan vol verantwoordelijkheden beginnen(wel binnen dezelfde organisatie) na even wikken en wegen besloten eerlijk te zijn, zodat ik mijn werkgever ook een eerlijke kans kon geven om er toch vanaf te zien. Een zwangerschap komt toch met een afwezigheid van minimaal 16 weken, de eerlijkheid werd gewaardeerd en ik mocht in goed overleg aan mijn nieuwe uitdaging beginnen. 
Ik zou het dus wel aangeven, zeker omdat je tegen die tijd misschien al over de 12 weken bent. Wellicht niet direct, maar na het eerste gesprek, voor de contractbesprekingen? Weten werknemer en werkgever beide waar ze aan toe zijn. 

Ik heb gesolliciteerd toen ik 19 weken was en aangenomen met een vast contract en promotie. Dus laat je zeker niet tegenhouden omdat je zwanger bent. Wat Ik achteraf hoorde is dat ze heel erg waardeerde dat ik meteen zei dat ik zwanger was ondanks dat niet hoeft. Dat heeft ook meegeholpen aan dat ze mij hebben aangenomen 

Ik denk dat vele van de dames hier die meerdere miskramen hebben gehad zullen bevestigen dat het moeilijk is om gerust te zijn tijdens de zwangerschap.
Zeker die eerste maanden, elk krampje, elk pijntje,...of juist als je helemaal niks voelt ben je ongerust.
Ik kan je wel zeggen dat eenmaal je je kindje volet bewegen het al beter gaat, maar de ongerustheid gaat nooit echt helemaal weg.

Ik zou op je werk ook eerlijk zijn...

Ik heb een zoon van bijna 7 vorig jaar mei gestopt met de pil en in september eerste miskraam gehad met 5.5 week had blaasontsteking en voelde al dat niet goed zat is spontaan afgekomen vlak erna weer zwanger en kreeg toen een nieuwe baan gelukkig kon ik het aan een bekende mangerger vertellen maar deden niet moeilijk maar helaas 24 december met curitage weg gehaald. Hartje was gestopt met 6 a 7 weken. 4 april krijgen ik en mijn partner onderzoeken ben sins deze week wel weer langzaam begonnen met foliumzuur maar zien het wel hoop dadelijk dat bij ons ook 3 keer scheepsrecht is.  Op mijn werk weten ze van onze kinder wens en willen graag tweede kindje dan zijn wij klaar.  Gefeliciteerd probeer toch te genieten 

Ook hier eerst een miskraam met 6 weken en de maand erop zwanger! Ik tik nu bijna de 19 weken aan. Houd hoop ;) 
Ik heb gesolliciteerd tijdens mijn zwangerschap en direct aangegeven met het eerste gesprek dat ik zwanger ben. Werd ontzettend gewaardeerd. Nu heb ik onlangs al een 2de gesprek gehad... en ik wacht nu op het antwoord of ik de baan heb (dikke kans van yes). Dus: eerlijkheid duurt denk ik het langste. Weten ze meteen wat voor type je ben;) Ik heb aangegeven aan het einde van het gesprek toen werd gevraagd of ik nog iets kwijt wilde: 'Ja. Zeker! Misschien niet iets om een 1ste gesprek mee te eindigen, maar toch wil ik dat jullie dit weten. Ik ben zwanger en wil dat jullie een eerlijke en oprechte keuze maken. Hopelijk is het geen dealbreaker en staat het onze klik niet in de weg. Ben tenslotte maar een paar maandjes weg ;)'
Succes!

Terug
Bovenaan