drifkopje

hallo, mijn dochter van 9 maanden is vreselijk gefrusteerd, omdat ze dingen wil doen, die ze nog niet kan, dat uit zich in flink pissig worden, dus huilen, vaak terk ze zich op aan bed of box en dan schrik ze ( denk ik)en dan zet ze maar een keel op het nadeel hiervan is dat ik god ganselijke dag met haar bezig ben,en dat is moeilijk omdat ik nog een dochter heb,WIE HERKENT DIT OF HEB IK GEWOON EEN DRIFTIG KIND?

Hallo,

Wel grappig dit verhaal herken ik ook.
Alleen mijn zoontje is nu vijf weken en is nu al harstikke beweeglijk.
En als het hem niet lukt word hij gewoon kwaad op zijn eigen en begint ook te huilen , dus ik ben bang dat ik nog heel wat te stellen heb met hem.
Ik wens je veel succes.
Groetjes van Miranda

hoi

zelf heb ik een zoontje van 5,5 maand. ook hij heeft af en toe driftbuien. dan is ie bv van rug naar buik gedraaid, maar dan wilt ie ook weer terug. meestal lukt dit niet goed en dan begint ie met een knal rood hoofd te krijgen en een hele harde gil erachteraan. niet huilen of zo, maar gewoon boos dat t niet lukt. en dat heeft ie ook als ie zn fles leeggedronken heeft en wilt eigenlijk nog wel wat meer hebben dan wilt ie ook nog wel eens zo reageren.
soms vind ik t wel grappig om te zien en moet ik wel een beetje om hem lachen.

groetjes

Nou, maak je borst maar nat. Mijn oudste dochtertje van 2.5 was ook altijd zo. Ze is in deze tijd ook niet veranderd en ze is nog steeds een heel bezig bijtje. In het begin was ze nog wel redelijk te houden, maar nu doet ze alles wat ze wil en wat papa en mama ook doen. Zo had ze bv laatst een potje nagellak gevonden en heeft ze de vloer het dekbed het behang en al mijn boeken een kleurtje gegeven. Daar was ik niet zo blij mee maar ja, je kunt ze ook niet continu in de gaten houden, ik dacht namelijk dat ze gewoon lag te slapen. Helaas, dus pas maar op met haar!!!!!!!(en veel scces)

Hallo danie
Onze dochter is nu ook net 9 mnd geweest en ook een ontzettend driftkikkertje. Ze kan nog niet vooruit kruipen, tot haar eigen frustatie wel achteruit, en dat gebeurd dan ook continue als ze ergens heen wil, dan gaat ze huilen en met armen en benen op de vloer slaan. Ze is erg beweegelijk de hele dag door, heeft alles in de gaten, moet op van alles reageren, maar kan ook heel goed een dik half uur tevreden in haar box zittend spelen met de duplo (of iets anders). Het is ook wel een jantje huilt/jantje lacht, want als ze heel driftig wordt en we doen gek, begint ze door haar tranen heen te lachen. ze weet gewoon heeeeeel goed wat ze wil..en wat niet...ik heb al meerdere keren verzucht dat dit er 1 wordt die over een tijd op de vloer in de supermarkt ligt omdat ze haar zin niet krijgt. Ik werk zelf met o.a. zeer moeilijk opvoedbare kinderen lft 4 tot 6, dus heb altijd gezegd dat dat met mijn kind noooit zou gebeuren, maar kom er nu al van terug. Want ik zie nu al bij haar dat het er gewoon inzit, wat ik ook voor aanpak zal gaan geven, ze zal altijd duidelijk laten merken wat ze wel/niet leuk vindt. Het heeft wel wat vind ik hoor, zo'n pittige tante, maar soms maak ik me net zoals jou volgensmij wel zorgen...maar wat moeten we eraan doen? Gewoon genieten en soms lachen om die gekke buien, denk ik maar

Terug
Bovenaan