drift kikkertje




Hoi allemaal


Ik heb een zoontje van 22 maanden.
Als meneertje zijn zin niet krijgt word hij zo boos en gaat zo tekeer
dat je helemaal geen contact meer met hem krijgt.
Hij gaat dan met alles gooien en vooral ook heel hard schreeuwen.
We hebben al van alles geprobeert ,om rustig te blijven,hem op de gang uit laten razen maar niks helpt.
Wie heeft hetzelfde meegemaakt of heeft misschien een goede tip voor ons.



groetjes de ouders van jorden

 
hoi hoi

Ik heb een dochtertje van 25 maanden en dat is ook een behoorlikke driftkop. Als haar ook maar iets niet zint dan schreeuwt ze het uit. Wij hebben ook al vanalles gedaan. Inderdaad hetzelfde als jij maar toch werkt bij ons het laten uitrazen en op dat moment ook echt geen aandacht geven het beste. Ik weet niet of dat julluie na een bepaalde tijd weer erop reageren. Dit deden wij eerst ook en toen werd het alleen maar erger. Nu reageren we helemaal niet meer als ze echt zo boos word. Niet eens kijken (tenminste niet wanneer zij het in de gaten heeft), niets zeggen, totdat ze zlef naar ons toe komt. Vaak wil ze het dan goed maken. Dit kan de eerste keer best lang duren hoor! De eerste keer heeft bij ons ruim 3 kwartier geduurt!!! Maar hoe consequent we ermee bleven doorgaa, hoe beter dat het ging. Ze kwam zelf tot de conclusie dat het niets uithaalde wat ze deed en kwam het ook echt goedmaken met een knuffel. Nu duren deze driftbuien nog hoogstens 10 minuten. Echt consequent blijven, dat hielp bij ons heel goed op deze manier!!

Succes!!! Groetjes jessica
 
Hoi,
Ik heb thuis twee driftkikkers. Vooral mijn oudste dochter had er echt een handje van. Gelukkig heeft ze er nu nog maar zelden last van (inmiddels 5 jaar). Mijn jongste heeft het minder vaak, maar heeft meer doorzettingsvermogen en gaat dus langer door. De laatste keer duurde het een uur. De aanleiding: mevrouw wilde haar schoenen niet aan doen toen we naar buiten gingen!!!
Mijn reactie is steevast hetzelfde. Ik laat ze inderdaad op een NIET AANTREKKELIJKE plaats uitrazen, bijvoorbeeld de bijkeuken. Ik zet ze er neer met de mededeling: als je ophoudt met gillen/huilen, mag je weer naar binnen komen. Verder krijgen ze GEEN aandacht. Wel na de driftbui. Dan vertel ik nog eens rustig wat ze fout deden en moeten ze sorry zeggen, daarna krijgen ze een knuffel.
Verder gaat wat we van plan waren te doen altijd gewoon door, positief of negatief. Met hun driftbui wordt dus nooit iets bereikt. Als we van tevoren van plan waren naar de winkel te gaan, dan gaan we naar de winkel of ze daar nu zin in hebben of niet. Maar ook als we naar de efteling zouden gaan, gaan we. Een driftbui wordt nooit bestraft.
Of het echt vruchten afwerpt weet ik niet. Het is in ieder geval voor mij een duidelijke manier om er mee om te gaan. Volgens mij is het ook gewoon een kwestie van tijd tot dat het overgaat en het zit gewoon in het karakter van je kind.
Voor mij is het apart zetten van het kind ook voornamelijk bedoeld om zelf niet gek te worden van het gegil. Is niet de bedoeling dat ik ook heel boos of driftig wordt! (Soms gebeurt dat toch hoor, ben geen supernanny)
Hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Ivy
(Ben nu zwanger van de derde, ben benieuwd of dat ook zo'n driftkop wordt?)
 
Terug
Bovenaan