<p>Hallo allemaal,<br /><br />Onze dochter is net een maand 2 jaar. Vannacht (en een tijdje geleden) had zij iets raars. Toen wij naar bed gingen, rond 23.45, hoorde ik dat ze begon te huilen. Voor de zekerheid keek ik even bij haar, maar op het oog leek alles ok (ze had haar speen in etc.). Ze lag met haar ogen dicht een beetje te huilen, kreunen meer. Toen heb ik haar maar gelaten, misschien droomde ze flink. Ze ging echter steeds harder huilen, dus ben ik toch weer naar haar toe gegaan. Ze had toen haar ogen open, en toen ik vroeg of ze even bij mama wilde, zei ze ja. Ik ben met haar op een stoel gaan zitten, om haar rustig te krijgen, maar het werd alleen maar erger. Gillen, krijsen, zo overstuur dat ze bijna moest spugen, spartelen, overstrekken, duwen. Ik heb haar toen even mee naar ons bed genomen, maar het stopte niet. Op alle vragen schreeuwde ze 'neeeeee' (wil je tv kijken, wil je melk, wil je slapen, wil je knuffelen, wil je bij ons liggen, etc.), niks was goed. Op een gegeven moment vroeg ik of ze naar beneden wilde, toen antwoordde ze met ja, maar bleef overstuur. Beneden werd het niet veel beter, de lamp moest aan, maar zodra die aan was, werd ze ontzettend boos. Ze zei 'bing kijken', maar zodra ik Bing aanzette op tv, nam het volume weer toe. Tussendoor bleef ze ook huilen overigens. Uiteindelijk ben ik met haar een stukje gaan rijden in de auto, daar werd ze rustiger van, waarna ze nog even bij ons in bed Lassie kwam kijken en helemaal opklaarde. Nu is mijn vraag, herkent iemand dit, en wat is dit gedrag? We zijn er echt 2 uur zoet mee geweest, waarvan bijna een uur in dikke ellende. Ik lees online veel over night terrors, dat lijkt er op, maar het verschil is dat ze wel reageerde op bepaalde dingen. </p><p> </p>