driftbui

Hallo allemaal,
Ik kom net bij de supermarkt vandaan en daar kreeg mijn zoontje van 22 maanden weer een driftbui, we stonden in de rij van de kassa te wachten , maar hij wilde doorlopen, maar dat kan natuurlijk niet en toen begon ie te krijsen en eerst negeerde ik het , maar hij ging door, dus probeerde ik tegen hem te praten dat ie op moest houden enz, maar luisteren ho maar. Ik schaamde me kapot, al die mensen die je aan staan te kijken van krijg   je m niet eens stil?! Want t "leuke" was nog toen de cassiere tegen hem begon te praten toen was ie ineens wel stil.. en toen voelde ik me zó dom en klein..
Hoe gaan jullie met zulke situaties om?
Alle adviezen zijn welkom, want ik weet t niet.
 
Mijn zoontje is volgende week 22 maanden, en hij kan ook van die vreselijke driftbuien hebben.... juist ook in de supermarkt!
Meestal kan ik hem wel aardig afleiden door iets aan te wijzen wat hem interesseert!
Ik moet eerlijk bekennen dat als ik hem niet gauw rustig krijg, dan geef ik hem een snoepje of zo, zodat hij vergeet waarom hij boos was.
Dit werkt wel goed...
Maar is niet de beste oplossing natuurlijk...
Ze moeten geen driftbuien krijgen omdat ze weten dat ze vervolgens een snoepje krijgen!

Lastig, maar het is weer een moeilijke fase..
Komen we ook wel weer doorheen!

Gr. Mirjam
 
Allebei mijn kindjes zijn driftkoppen. En in deze fase (2plus) zijn de driftaanvallen optimaal. Ik ga er vanuit dat iedereen vroeger wel eens op de grond heeft gelegen in de supermarkt. Alleen die van mij liggen/ lagen  er wat vaker en langer.

Het heeft erg te maken met dat ze al wat willen, maar nog niet kunnen, onbegrip en frustratie. De enige manier om hier goed mee om te gaan is door ze te laten uitrazen, en bij je plan blijven. Wilde je al een snoepje geven, dan geef je een snoepje. Wildje je dat juist niet doen, dan moet je het ook echt niet doen, maar wel je kind knuffelen en troosten. Soms helpt ook als je dan er daarna over 'praat'door te zeggen: ik begrijp best wel dat jij snoepjes in de supermarkt wil uitzoeken en je kan mama daar ook zo goed mee helpen, maar we hebben geen snoepjes nodig etc etc

Leuk zijn de driftaanvallen nooit, maar ze gaan altijd weer voorbij!

sterkte ermee!
Wout
 
Hoi,

mijn zoontje van 2 heeft net 6 weken geleden een zusje gekregen en nu meer driftbuien. Bij hem werkt het meestal het beste om hem te negeren (letterlijk hem de rug toekeren) of af te leiden, zoals in jouw geval met de kassajuffrouw gebeurde. Als het echt niet anders kan, bv als hij op de weg gaat liggen of in een gangpad van de winkel pak ik hem op en laat ik hem weer los waar die niet zo in de weg zou liggen mocht hij doorgaan. Meestal helpt het verplaatsen op zich al. thuis ben ik wel eens, net als in die tv reclame naast hem op de grond gan liggen gillen. Hielp ook, hij moest lachen, maar is niet zo'n bruikbare tip voor openbare gelegenheden.
Laatste tip: kijk vooral niet om je heen, dan zie je niet hoe er gekeken wordt. iedere peuter doet dit wel eens
 
Terug
Bovenaan