Driftbuien (10 maanden)

A

Anoniem

Guest
Hoi dames...

ik heb toch even ergens wat raad bij nodig!

Sam is nu 10,5 maanden en hij wordt soms echt gemeen..hij gaat dicht bij mijn gezicht met zijn gezicht om vervolgens te gaan schreeuwen naar me..hij probeerd me te krabben en te bijten en als hij ergens niet aan mag komen dan rent hij er vervolgens weer op af (in zn loopstoel) om het op de grond te gooien met de bedoeling van: mag ik het niet dan gooi ik het weg!

Ik weet soms niet wat ik hiemee moet want ik vind dit gedrag wel erg voor een kind van zijn leeftijd. We zijn altijd consequent met wat hij wel en niet mag dus daar ligt het niet aan.
wel moet ik erbij zeggen dat hij al vanaf 2 maanden erg kwaad kon worden..dan balde hij zijn vuistjes en liep ie rood aan..ook daar stonden we soms versteld van!

hebben jullie dit ook bij jullie kindjes en hoe gaan jullie ermee om?

Groetjes angela

Hoi
Ik kan je geruststellen: het is heel normaal!
Ik heb zelf twee kinderen, een zoontje van 4 en een dochtertje van 1 jaar.
Mijn zoontje begon ook op die leeftijd dat gedrag te vertonen, en mijn dochtertje ook nu zo herkenbaar! Gewoon consequent blijven, wat je al doet. En je kunt het beste maar niet te veel op reageren. Pas vanaf een jaar of 2 (ruim 2 jaar misschien) kun je bepaald gedrag belonen en bestraffen. Het heeft nu nog gewoon geen zin.

Mijn dochter deed dat ook en nu met 13 maanden niet meer. Leren lopen is nu veeeel leuker. Ik negeerde het.

gr
Marielle

bedankt voor jullie reacties  Ik negeer het dan maar gewoon en ga er vanuit dat het vanzelf weer over zal gaan.
Hij wilt denk ik meer dan dat hij kan en misschien komt het daardoor..ff een fase hoop ik :p

gr angela

Fijn hoor die herkenning!
Thijs kan nog niet kruipen enz. wordt dus soms erg driftig als iets niet lukt.
gewoon rustig blijven en de leuke moment prijzen.

groetyjes kim

Terug
Bovenaan