Driftbuien bij bijna 15 mnd

Hoi,

Hebben jullie momenteel ook zoveel last van de driftbuien van jullie kids? Mijn dochtertje bijna 15 mnd is de laatste dagen bij het minste of gerinste boos. Wanneer haar iets niet lukt of we pakken iets van haar af, zet ze me een grote gil op. Ik heb al geprobeerd om het te negeren en nu probeer ik haar te corrigeren. Door te zeggen, nee niet gillen rustig zijn, maar dit werkt ook niet. Wat kan je er toch aan doen? Soms heb ik het idee, dat alleen mijn dochtertje zo gefrustreerd reageer. Bij andere kinderen zie ik dit minder en dan twijfel ik weer of het aan mij ligt.
Een twijfelende moeder

hoi hoi

nou hier is het ook hoor. linsey is ook bijna 15 maanden. en om het minste of geringste boos. of ze gilt en wat ik nog erger vind ze slaat ook. en helaas voor haar ( en ik zal me wel wat op de hals halen nu ) krijgt ze af en toe een tikkie terug op haar hand. is echt de enigste manier waar ze op reageerd. als we nee zeggen gaat ze nog harder slaan, dus na 3 x nee krijgt ze een tikkie.
ik hoop maar dat het weer over gaat.

groetjes

Hahaha hier ook een klein ongeduldig meisje af en toe!
Als iets niet lukt komen er de meest bijzondere boze geluiden uit!
Meestal help ik dr dan en is het meteen over!
Ze wil wel eens iets wegsmijten of tegen de grond rammen maar op ons afreageren hebben we hier nog niet meegemaakt! Het is wel grappig ik kan er ook echt niet tegen als iets me niet lukt, dus ze heeft t niet van een vreemde!
Het gebeurd weleens dat ze ongecontroleerd iets doet en daardoor ons slaat en dan zeggen we dr altijd dat ze zachtjes moet doen en dat doet ze dan ook.
De corrigerende tik gebruiken we hier niet omdat we dat een dubbele boodschap vinden, zij mag ons niet slaan dus waarom wij haar dan wel??!! Maar dat is verder voor iedereen z'n eigen manier van opvoeden.
Ik vind het ook wel wat grappigs hebben dat ze steeds meer dr eigen willetje aan het ontwikkelen is!

Liefs L81

Mijn kleine meid is bijna 16 mnd, en sinds een week dat ze ziek is, verkouden, hoesten koorts, is ze inderdaad ook driftig. Ik denk dat het bij haar door dr tandjes en kiezen die nu opeens allemaal zich aandienen, komt. En als ze boos is dan laat ik haar ook even dr gang gaan. Dan krijg ze dr zin niet dan heeft ze evntjes pech, en na een paar tellen is ze er weer net of niets aan de hand is.

Groetjes Lucia

Hier (ook bijna 15 mnd) wordt er dmv bijten gereageerd op het feit dat iets niet mag. Als onze zoon moe is en iets doet dat niet mag valt correctie bij hem niet in goeie aarde. Hij pakt dan mijn vinger en stopt hem in zijn mond om erop te bijten. Ik probeer steeds zijn eigen vingers in zijn mond te duwen (lukt aardig). Ook zeggen we hem dat hij niet mag bijten, dat dat niet lief is. Dat dat pijn doet en ik roep ook 'au' als hij bijt. Soms doet het ook echt zeer.

Van het weekend gaat bij ons het traphekje beneden erop, en dan wil ik gaan beginnen met straffen. Hij moet dan bij straf korte tijd in de gang staan. Nadeel is wel dat de gang helemaal steriel moet zijn. Hij vind echt alles nog leuk. Denk dat dat na verloop van tijd ook wel over gaat.

Thomas (ook bijna 15 maanden) kan ook behoorlijk driftig reageren. En echt drammen als hij z'n zin niet krijgt. Ik las ergens dat ze rond deze leeftijd hun grenzen aan het verkennen zijn en graag willen weten wat die grens is en hoe stevig. Dit heeft mij enorm geholpen positief tegen die driftbuien en dat gedram aan te kijken. Thomas wil graag houvast en door rustig bij je standpunt te blijven komt de grens lekker stabiel en veilig over. Maar vermoeiend is het wel, want geduld en volhouden kost ook veel energie.

gr Ida

oh ja, als Thomas dan kan overschakelen op iets positiefs dan krijgt ie altijd een compliment en knuffel want dat gedrag mag zeker beloont worden.

Hoi,

Volgens het onvolprezen boek 'oei ik groei' hebben ze rond de 15 maanden weer een sprongetje. Heather (15-1-06)  is, en ze is geloof ik niet de enige, echt op zoek naar haar grenzen. Ik moet zeggen dat mij dat, net zoals bij Ida, wel helpt om die ook te stellen en te bewaken. Ik probeer het zoveel mogelijk met humor te benaderen, maar neem haar wel serieus.
Heather wil bijvoorbeeld heel veel zelf doen, eten met een lepeltje, drinken uit een bekertje. Wij proberen haar zoveel mogelijk zelf te laten doen, en ja dat gaat wel eens mis. Wij hebben gemerkt dat een glas melk over tafel niet opweegt tegen haar voldoening en trots als het wél goed gaat. Juist omdat ze redelijk de ruimte krijgt om zich te ontwikkelen, kunnen we de driftbuien (die er wel zijn hoor) binnen de perken houden.

Maar goed, dit werkt bij ons, en ieder kind is natuurlijk weer anders!

Heel veel succes, KT

Terug
Bovenaan