<p>hallo allemaal, ik ben nieuw hier maar ten einde raad en hoop dat jullie adviezen hebben die ik kan uitproberen...</p><p>Kort gezegd: mijn peuter van ruim 3.5 wil sinds de zomertijd niet slapen. Ze zegt letterlijk; ik wil niet slapen en gaat daarna krijsen, krijgt driftbuien met schoppen, slaap en veel gehuil. Helaas blijft het daar niet bij, ook als ze in de nacht wakker wordt begint het opnieuw.</p><p>Rustig oppakken en terugleggen heeft na 2 weken nog geen resultaat opgeleverd en begint me op te breken (want 2 keer per nacht 1,5 uur slaap). De dramaqueen haalt alles uit de kast, wil continu kusjes, de deur is niet goed en als dat wel het geval is komt ze krijsend op de grond liggen schreeuwen dat ze niet wil slapen.</p><p>Extra lastig in dit verhaal maakt dat vader nachtdiensten draait (en dus tegelijkertijd naar bed gaat) en er ook een baby van een paar weken is. Ivm bekkenklachten kan ik de peuter die blijft schoppen en slaan niet goed oppakken en terugleggen. Dat lukt wel eventjes maar helaas is onze dame erg vasthoudend. Tot nu toe duurt het elke dag ruim 2 uur. Bovendien is dit ook het huiluurtje van de baby, dus 2 tegelijk managen vind ik erg lastig.</p><p>Langer opblijven hebben we geprobeerd maar werkt helaas ook niet. Een stickervel evenmin. En hoewel ik weet dat het niet werkt ben ik ook echt heel erg boos geworden, niks lijkt te werken. Heeft iemand misschien tips?</p>