Driftbuien en niet willen slapen

<p>hallo allemaal, ik ben nieuw hier maar ten einde raad en hoop dat jullie adviezen hebben die ik kan uitproberen...</p><p>Kort gezegd: mijn peuter van ruim 3.5 wil sinds de zomertijd niet slapen. Ze zegt letterlijk; ik wil niet slapen en gaat daarna krijsen, krijgt driftbuien met schoppen, slaap en veel gehuil. Helaas blijft het daar niet bij, ook als ze in de nacht wakker wordt begint het opnieuw.</p><p>Rustig oppakken en terugleggen heeft na 2 weken nog geen resultaat opgeleverd en begint me op te breken (want 2 keer per nacht 1,5 uur slaap).  De dramaqueen haalt alles uit de kast, wil continu kusjes, de deur is niet goed en als dat wel het geval is komt ze krijsend op de grond liggen schreeuwen dat ze niet wil slapen.</p><p>Extra lastig in dit verhaal maakt dat vader nachtdiensten draait (en dus tegelijkertijd naar bed gaat) en er ook een baby van een paar weken is. Ivm bekkenklachten kan ik de peuter die blijft schoppen en slaan niet goed oppakken en terugleggen. Dat lukt wel eventjes maar helaas is onze dame erg vasthoudend. Tot nu toe duurt het elke dag ruim 2 uur. Bovendien is dit ook het huiluurtje van de baby, dus 2 tegelijk managen vind ik erg lastig.</p><p>Langer opblijven hebben we geprobeerd maar werkt helaas ook niet. Een stickervel evenmin. En hoewel ik weet dat het niet werkt ben ik ook echt heel erg boos geworden, niks lijkt te werken. Heeft iemand misschien tips?</p>
 
Misschien helpt het om te zeggen dat ze niet hoeft te slapen en zo lang wakker mag blijven als ze wil. Maar dat je wel wil dat ze in haar bed blijft. Bij die van mij werkt dat meestal wel en is ie na 20 minuten toch in slaap gevallen. 
 
Mag ik vragen wat je naar bed ritueel is.? 
Ik begrijp uit je verhaal dat jij je aandacht dus moet verdelen. 
Ik benoem vaak de dingen die ze prettig  vindt. Voelen zij zich gehoort. 
Je nachtlamp staat aan, de gang lamp aan, je deur open. Ben ik wat vergeten? Bij nee: dan verwacht ik dat je lekker gaat slapen. 
Ik wil niet slapen! Dan mag je van mama nog een boekje lezen. Maar ik ga naar beneden. 
 
 
Ja dat mag zeker!
We drinken samen eerst wat warme melk, tanden poetsen, boekje lezen, kusjes geven, lampje aan op de gang, deur precies zover open als ze fijn vindt Dat doet mijn partner, of ik. Dus volledige 100% aandacht. Ook je mag een boekje lezen, wat spelen, liedje zingen oid werkt niet.
Vannacht trouwens doorgezet. Heeft van 20.00 tot 22.00 uur geslapen en daarna begon het. Elke keer terug gezet maar niets help. Tot 6.00 uur (!!!!) bleef ze driftbuien houden, rennen door de gang en dat ze niet wil slapen roepen. Om 6.00 uur ging ik de baby voeden en gezegd dat ik eraan kwam als ik klaar was met de baby. 10 minuten later sliep ze. En om 8.00 uur weer wakker, fris en fruitig
Nu de volgende avond; weer hetzelfde......
Het is er één die er later wel komt, behoorlijk doorzettingsvermogen haha. Maar voor ons houdt het echt een keer op.
 
Terug
Bovenaan