Driftbuien peuter

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Lieve mamas,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">mijn dochtertje van 22 maand nu heeft zoooveel driftbuien laatste tijd! Ze is altijd wel een moeilijk kindje geweest (verborgen reflux en koemelkallergie) dus ze huilde ontzettend veel sinds haar geboorte. Lijkt wel omdat ze een moeilijke start heeft gehad, ze altijd zo gevoelig is gebleven. ik heb hierdoor ook een postnatale depressie gehad..Omdat ze dus zo een moeilijk kindje was. We kunnen ook nooit is rustig ergens wat eten want ze wil geen sec stil zitten (Kan haar ook niet afleiden met de telefoon of ipad) en dit is altijd zo geweest. Nu heeft ze dus ook enorme driftbuien uit het niets.. huilen/krijsen en met spullen gooien. Ik negeer het en geef er niet veel aandacht aan. Maar ik ben op! Nu ben ik 5 weken zwanger en heel vermoeid. Naar de opvang gaat ze niet, wel hadden we haar al ingeschreven maar door de coronavirus zal ze niet meer gaan. Dit omdat ik zeer angstig ben voor het virus! Mijn familie woont in het buitenland en verder heb ik niet veel hulp om mij heen. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Heeft er iemand tips voor mij? </p>
 
Hi! 
Wat naar.
Probeer zoveel mogelijk nieuwe dingen te doen met haar en haar uitdagingen te geven, bijv, andere route naar de supermarkt, gekke zelf bedachte spelletjes, haar laten "helpen" met de huishouding. 
En wanneer zij slaapt in de middag zelf ook te gaan liggen of slapen. 
Ik was aan het begin ook erg angstig voor het virus, maar we worden half gedwongen onze kinderen weer naar school te brengen, en dat lijkt ook allemaal goed uit te pakken gelukkig! Misschien is een gastouder gezin meer iets voor jullie? Daar zijn volgens mij de groepjes veel kleiner en dus minder kans op besmetting. 
Je zegt dat zij een "moeilijk kindje" is, en sommige kinderen vragen natuurlijk ook meer van je dan andere. Mijn moeder noemde mij ook altijd een "moeilijke baby /kind /puber" omdat ik ook "veel" was als baby, peuter en kind. Niet zo leuk voor het kind zelf later om te horen kan ikje zeggen. Tip for the future ??
Liefs
 
Goedemorgen! Wat rot zeg dat het zo goed zoals je schrijft. Een "moeilijk" kind vind ik alleen een beetje een nare uitspraak want er was een reden voor dat ze zoveel huilde. Nu de driftbuien horen ook wel echt bij deze leeftijd ik heb hier een meisje van net 2 en ook die heeft er af en toe last van. Ik laat haar op dat moment ook even gaan of afleiden met iets anders ( speelgoed , of te zeggen ooo kijk eens naar buiten er loopt een poes/hond etc ) dat werkt hier ook vaak goed. Voor de rest doe ik veel met de kleine meid elke dag als ik niet werk naar de speeltuin / strand / bos / wandelen / boederij / met haar poppenwagentje laten lopen buiten / fietsen etc etc eigenlijk krijgt ze dan nooit een boze aanval en is ze thuis ook gezellig omdat ze ook lekker eruit is geweest. Ga je veel naar buiten ? Vind het wel heel dapper en stoer van je na zo'n tijd je tweede kindjes te krijgen! Petje af !!
 
Hier een mama van ook een meisje met KMA/reflux/verstoord immuunsysteem. Ze is nu 3 jaar en gaat nu sinds anderhalf jaar eigenlijk vrij goed. De eerste 18 maand heel onrustig, alleen maar huilen/krijsen van de buikpijn. Ze is nog lang erg overgevoelig gebleven voor eten en soms nog steeds. Zou het kunnen dat ze daar misschien nog last van heeft?? Ster had door de KMA heel veel overgevoeligheden opgebouwd (zuur fruit, gluten, sommige sauzen, etc.) dit hebben we eigenlijk volledig moeten elimineren steeds weer introduceren en afstrepen. Nu kan ze vrij veel weer verdragen maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik dit als makkelijk heb ervaren ? dus ja meiden die zich storen aan de woordkeuze moeilijk. Zij kan dit nu echt ervaren als een moeilijk kind gezien ze ook in een “moeilijke situatie” zit en al echt een hele poos. Maar dat terzijde. 
 
Misschien dat indd een gastouder/creche of een kleinschalige opvang iets voor haar is. Enorm educatief, en ik zie dat mn dochter veel leert van kindjes door alleen al af te kijken. Veel uitdaging en net andere spelletjes als ze thuis aangeboden krijgt. En natuurlijk andere kindjes! Ook geeft jou dit wat ademruimte. Ga in die tijd ff iets doen wat jou blij maakt. Dit geeft ook meer rust bij eventuele woede-uitbarstingen. Over het algemeen zijn er gewoon regels betreft de corona op de opvang. Ik moet zeggen dat ze bij ons er wel heel prettig mee omgaan. Het is in ieder geval het overwegen waard.
Hier helpt het om haar veel mee te laten helpen. Ze kan bijv. Echt boos worden als ik even met was bezig ben. Dan krijgt ze van mij een stapeltje van haar eigen kleertjes en ruimt ze deze op haar manier op ? nooit echt zoals ik het wil maar kind blij ik blij ? 
We gaan vaak ff een stukje wandelen, dan laat ik haar de route kiezen. 9vd10 keer gaat ze regelrecht naar de kinderboerderij. En als ze echt driftig is en de hele dag echt prut is en niks werkt dan plant ik dr op de fiets. Dan gaan we fietsen. Ik heb het idee dat ze daar echt rustig van word. en ik kan mn negativiteit ff wegtrappen ? 
Is ze de gehele dag wat dwars? Of wisselt dit? Heeft ze vaste momenten waarop ze boos is? Vaak door het in kaart te brengen kun je er anders op inspelen. 
 
Hallo, 
Je hebt dit topic enige tijd geleden geopend maar ik wou hier graag eve op terug komen om te horen of jullie uit deze situatie zijn gekomen? Je situatie liet me meteen aanmezelf denken. Ik heb was zelf zwanger van mijn tweede kindje toen mijn peuter door deze fase ging. Ik heb/ had geen grote kring van van steun steun en support om me heen en heb mezelf hier de weg in geleid. Hier vind je alvast enkele basis tips die mss kunnen helpen, of andere mama's die in de zelfde situatie zitten. Mocht je toch nog met vragen zitten mag je, me altijd een persoonlijk berichtje sturen mocht je vragen hebben of nood hebben aan een gesprekje. Je bent nu bijna 4 maanden zwanger ? hoe verloopt je zwangerschap verder? kindje gezond ? groeit goed ? 
veel sterke 
 
[quote quote=10365769]Hallo,
Je hebt dit topic enige tijd geleden geopend maar ik wou hier graag eve op terug komen om te horen of jullie uit deze situatie zijn gekomen? Je situatie liet me meteen aanmezelf denken. Ik heb was zelf zwanger van mijn tweede kindje toen mijn peuter door deze fase ging. Ik heb/ had geen grote kring van van steun steun en support om me heen en heb mezelf hier de weg in geleid. Hier vind je alvast enkele basis tips die mss kunnen helpen, of andere mama’s die in de zelfde situatie zitten. Mocht je toch nog met vragen zitten mag je, me altijd een persoonlijk berichtje sturen mocht je vragen hebben of nood hebben aan een gesprekje. Je bent nu bijna 4 maanden zwanger ? hoe verloopt je zwangerschap verder? kindje gezond ? groeit goed ?
veel sterke
[/quote]

Hi! Ik zie dit berichtje nu pas.
ik heb zelfs een nieuwe topic geopend over dr driftbuien van mijn dochter. (Inmiddels is ze 2 jaar en 2 maanden bijna) en ik 22 weken zwanger. Het is heel extreem en ik schrik ervan. Als ze haar zin niet krijgt is het constant NEE schreeuwen op alles en krijsen, huilen, slaan en er is geen manier hoe ik haar kan troosten. Dit kan wel een uur lang doorgaan en dit doet ze meerdere keren per week en gister had ze 2 x een driftbui op 1 dag. Zoals jou heb ik ook niet veel mamas om me heen en steun en vraag ik me af tot hoe ver zo een driftbui normaal is? Hoe ging jij ermee om en hoe oud is je kindje nu? Is het inmiddels verbetert? 
 
Terug
Bovenaan