driftbuien, wat is de beste manier om hier mee om te gaan?

Mijn dochter van 16 maand is enorm driftig. Ik negeer haar buien, en leg haar ergens rustig neer zodat ze zich niet kan bezeren.

Alleen vraag ik me af, hoe kun je ze hier optimaal in begeleiden, zodat ze later geen opvliegende driftkikkers zijn? Maar dat ze leren om hier goed mee om te gaan?

Ik hoor het graag.
 
Negeren kan een goede optie zijn.

Je kunt ook haar gevoel verwoorden, omdat ze dat zelf nog niet goed kan: "Je bent nu boos omdat je geen koekje krijgt. Dat snapt mama wel. Als je weer rustig bent in je hoofd kom je maar weer."

Kinderen die zeuren om nog een koekje of nog een ijsje bedoelen eigenlijk: mama, dat was een lekker ijsje zeg, ik zou er nog wel een lusten. Dit kun je dus voor je kindje verwoorden ipv boos te worden op het gezeur.

Soms is mijn oudste zo opstandig, dan is de beste manier haar lekker vast te houden en te knuffelen. Dan is het een roep om aandacht (maar dat is begrijpelijk met een baby van 6 maand erbij).
 
Heel herkenbaar.
Indra is ruim 18 maanden en heeft ook van tijd tot tijd haar driftbuien.
Dan valt ze op haar knieen en begint te jammeren (huilen maar dan zonder tranen!!).
Negeren vind ik niet zo'n goede oplossing omdat haar gedrag een uiting is die ze niet kan uitspreken.
Ik ga naast haar zitten en  praat zachtjes tegen  haar, waarom ze zo boos is en of mama haar moet troosten.
Meestal reageert ze daar op door haar armpjes om me heen te slaan (dus; ja mama je moet me troosten). Of door gewoon ja of nee te jammeren.

Ik kan me voorstellen dat ieder kind hier anders in benaderd moet worden.
Dat is iets dat je zelf moet uitvinden....

Succes hiermee.

Groetjes
Pascalle
 
Als mijn dochter een driftbui heeft is er niets meer met haar te beginnen. Van troosten wordt ze alleen maar bozer.

Ik vraag me af, hoe je je kind kan begeleiden, door de peuter en kleutertijd enz, zodat ze later hier goed mee om  kunnen gaan?

Bedankt voor de reaktie.

groet
 
wat je bij een opvoedprogramma als Schatjes wel ziet is het verwoorden van de boosheid en aandacht geven op een positieve manier. . en consequent zijn en blijven  helpt ook wel. wat ook wel helpt is humor en als niks meer helpt kan even laten uitrazen buiten ook wel goed zijn. lekker samen buiten gillen ofzo tot je de slappe lach krijgt.   dat helpt ook nog als kinderen 9 zijn en niks willen.
als je kind moe is, is zijn of haar grens (en de jouwe)  ook eerder bereikt.

leuk wel hoor, opvoeden.
 
Terug
Bovenaan