Driftbuien

<p>Hoi dames,</p><p>Ik vraag me af of het "normaal/herkenbaar" is dat een kleine van 10,5 maanden enorme driftbuien heeft. </p><p>Mijn dochter heeft er de afgelopen weken behoorlijk last van. Ook op het kdv merken ze dit en ook bij opa en oma gedraagd ze zich soms als een echte driftkikker. </p><p>Heb al van alles geprobeerd, proberen de buien voor te blijven, negeren, troosten en ja ook toegeven. En dat laatste werkt natuurlijk het snelst, maar dat wil ik niet. </p><p> </p><p>Ik wordt er een beetje gestrest van omdat  zij niet kan uitleggen wat er is en ik niet begrijp wat er is. Ze wordt om de meest rare dingen boos. Gisteren was ze intens lief en heeft ze maar een boze bui gehad. (Brood smeren duurde te lang naar haar zin) maar deze ochtend.... *zucht* de ene naar de andere boze bui. </p><p>Graag advies..</p>

Herkenbaar.. maar niet zoveel tegen te doen denk ik.. althans ik laat haar altijd maar ff, tenzij ze compleet overstuur raakt. Maargoed mijn dametje heeft er zo nu en dan last van en ik probeer t te negeren. Hoort miss ook een beetje bij de leeftijd.. maar poeh vermoeiend

Wanneer heeft ze driftbuien? Ik denk dat het weer een van de bekende fases is. Mijn dochter is bijna 10 maanden en is altijd het zonnetje in huis behalve als ze op eten moet wachten, als iemand eet en zij niks krijgt of als iemand wegloopt. Ja, ook de opvang heeft ons dit al eens verteld en dan lachen we er samen maar om. Je kunt er niet zoveel mee, behalve uitleggen wat je doet en dat ze even moet wachten in de hoop dat ze het ooit gaat begrijpen. Maar ik hoorde van een vriendin met een dochter van 2 dat het ook hilarisch kan zijn. Haar dochter kreeg eeb enorme driftbui omdat ze geen aardbeien yoghurt wilde. Wat dan wel? Toch aardbeien yoghurt :p tja.. haha!
Ik benoem wel altijd welk gedrag ik niet oke vind en wat ik wel wil zien. Als mijn dochter dan netjes wacht benoem en complimenteer ik dat. 

Terug
Bovenaan