Driftbuien

<p>Kan iemand mij tips geven? Mijn zoontje herft sinds een paar dagen ineens driftbuien. Ik weet dat het erbij hoort, maar weet niet zo goed wat de juiste aanpak is. Mijn gevoel gaat ook alle kanten op, dus hopelijk hebben jullie raad. </p><p>als mijn zoontje een driftbui heeft dan lijkt hij er wel in te blijven hangen. Ze duren dan ook erg lang (halfuur tot 3kwartier) en hij is dan natuurlijk helemaal overstuur. Bij hem gaan zitten en hem vertellen dat het wel goed komt ed helpt allemaal niet, apart zetten ook niet, dan lijkt het alleen maar erger te worden. Het enige wat hij wilt is dat ik hem oppak. Maar doe ik daar goed aan? Mijn moederhart breekt als ik hem zo overstuur zie en wil hem het liefste dan bij me pakken, maar hoor om me heen dat je dat vooral niet moet doen. Maar wat dan??? </p><p>bijv het avondeten is de laatste tijd drama. Vanuit het niets wordt hij ontzettend boos en driftig en vertikt het dan nog om te huilen en wij zitten de hele tijd met een huilend kindje aan tafel. Maar als ik hem uit de stoel pak is het goed, zet ik hem terug, begint het weer opnieuw. </p><p>wat is de beste aanpak? Ik weet het even niet</p>
 
Zelf zou ik hier in mijn kindje volgen en ‘m dan inderdaad gewoon lekker bij me pakken.
Ja, daar wennen ze misschien aan, maar is dat erg? 
Is het erg dat hij went aan het feit dat zijn moeder hem troost als hij overstuur is? 


En het weer zelf in zijn stoel eten komt dan vanzelf wel weer. Ook dat soort gewoontes zijn weer af te leren.
Zeker aan tafel zoveel mogelijk gezellig proberen te houden.
Volg je hart, en doe het zoals jij je er prettig bij voelt. Dan is er geen goed of fout. Elk kindje is ook anders.
 
Als er geen reden is waarom je hem niet kunt oppakken, zou ik dat doen als het helpt. Niks mee mee toch, troosten in een driftbui? 
Hetzelfde geldt voor eten. Mijn zoon mag best bij mij op schoot eten, als hij dan ook maar gewoon eet. Als hij gaat 
 
Oeps, te snel. 
Als hij gaat ouwehoeren met mijn bestek of eten, gaat hij weer terug in de stoel of op de grond. Aan tafel wordt er bij ons gegeten en niet met vorken gegooid ;) ik leg trouwens vaak wat boekjes bij hem tijdens het eten. Als hij zelf eten dan zat is, gaat hij in een boekje kijken en voer ik hem verder. 
 
Over eten gesproken trouwens, onze zoon vindt het heerlijk om zelf te prutsen met kinderbestek. Hij krijgt zelf een vork en een lepel en is daar heel druk mee. 
 
Als onze dochter continue aan het krijsen is en haar armen naar mij uitsteekt dan pak ik haar ook op. Ze kruipt dan ook echt in me.
Als ze daar op dat moment behoefte aan heeft, dan doen we dat :)
Wil niet zeggen dat ze alles voor elkaar krijgt hoor, want dingen gooien etc daar gaan we toch niet mee akkoord haha.

Over een paar jaar willen ze dit niet meer denk ik maar zo. Geniet er nu maar extra van dat ze nog bij me komt hangen en me nodig heeft voor troost.

Eten wordt bij ons ook minder ineens. Alles zelf zelf zelf of met de vork van papa en mama. Heel het huis zit dan onder omdat het met dr 15 maanden nog niet heel goed lukt. Maarja, ook dat moet ze leren. Zodra ze boos wordt tijdens het eten haal ik haar bord weg en laat ik dr even razen. Daarna gaan we weer verder met eten.
 
Terug
Bovenaan