driftbuien......???

A

Anoniem

Guest

Hallo meiden,

Ons zoontje is nu bijna 5 maanden.
En sinds anderhalve week huilt bij best wel veel.
Meestal tegen zijn middagslaapje.
Hij brult de hele straat bij elkaar,  hij  is dan op geen enkele manier te troosten en op gegeven moment raakt hij best wel in paniek en is dan helemaal niet meer stil te krijgen.
Het lijken wel driftbuien,hij loopt zo rood aan, en kijkt dan  heel erg  boos.
Aan de ene kant wil ik hem ook  niet zo ontzettend laten huilen, maar heb soms ook het idee dat hij me aan het testen is.
Ik heb al zoveel geprobeerd, maar ik weet eigenlijk niet wat ik er aan moet doen.
Herkent iemand dit? Enig idee wat het kan zijn?

Liefs
Sjors

Hey die Sjors,

ik hier geen ervarig mee en ben ook geen deskunidge.....

Onze dochter jammert altijd wel even voordat ze gaat slapen vooral overdag omdat er dan zoveel leuks te zien en te doen is.... Dan laat ik haar gewoon even en valt ze vanzelf in slaap.

Hoe lost het verhaal zich dan uiteindelijk op??? Valt hij dan toch in slaap en hoe??

Groetjes en sterkte!

Hij   is je zeker niet aan het testen maar probeert je iets duidelijk te maken. Mijn dochter huilde ook vaak de eerste maanden voor het slapen gaan. Ze bleek een buikslaapster te zijn. Nu krijgt ze een speentje en rolt ze zelf naar haar buik en veel gelukkiger!

succes
Marielle

Hoi Sjors,

brult hij als je hem naar bed brengt? Of begint hij al eerder te brullen, omdat hij moe is misschien? Je hebt vast al geprobeerd om hem wat eerder naar bed te brengen?
Ben je toevallig misschien iets aan het veranderen met eten en drinken? Of misschien juist nog helemaal niet, en is hij er wel aan toe?

Lastig hoor, ik hoop voor je dat het snel beter gaat!

groet
Mandarijn

Onze Dean had van die driftbuien helemaal paars/rood werd ie dan en zonder adem enzo (al vanaf zijn 3e maand!) wat ik deed, kamertje donker maken met maar 1 knuffel, oppakken zonder te troosten in zijn bedje leggen en weer meteen gaan halen zodra het stil is duurde een kleine maand voordat het helemaal weg was, de eerste paar dagen waren natuurlijk heftiger als de laatste week waarbij het nog 1 keer effe probeerde.. maar het kan ook heel   goed een reden hebben je kan wat verschillende dingen proberen, speentje (alhoewel ik produim ben) op buikje leggen (hij kan zich toch al omdraaien) lichtje aan, muziekje aan...sterkte!

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties.
Helaas blijven die driftbuien van meneer nog steeds wel aan houden.
Vondt het ontzettend moeilijk, ik heb een ppd gehad en daar was ik gelukkig al heel goed overheen. Maar met dat harde en vele huilen heb ik het soms best nog  wel moeilijk. Ik laat me niet kennen, en ook deze fase kan ik aan!!!
Gelukkig is het nu al wel een stuk minder. We zijn erg aan het rommelen met zijn voeding, groente fruit, wat is handig, wanneer.
CB gaf aan dat hij zich misschien verveeld, en wil ontdekken.
Ben nu op een andere manier actief met hem, en we hebben een redelijk vast schema, en ik merk dat het steeds beter gaat. Overigens pas ik de tip van het in zijn kamer leggen,met een knuffel en niet al teveel aandacht geven toe. Best wel moeilijk, toen ik erover na dacht wel een goede om hem in een rustig prikkelarme omgeving uit te laten razen, Heb wel het idee dat dit ook wel goed en duidelijk voor hem is.

liefs
Sjors

Terug
Bovenaan