driftbuien

A

Anoniem

Guest
hoihoi

ik heb een vraagje

mijn uk is bijna 11 mnd en heeft vreselijke driftbuien
als ik nee of oeioei zeg als ze iets doet wat niet mag dan gaat ze vreselijk schreeuwen en word ze laaiend
ook eet ze heel slecht en als ik d'r een hap wil geven of alleen al haar vorkje of lepeltje pak gaat ze door het lint
heb dr van de week in de hoek gezet en toen zat ze te schreeuwen en te schudden van woede
is dit normaal
weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee moet
heeft straf geven al zin of niet?
iemand misschien tips?

groetjes mamma van karlijn 4-3-08

Hoi,

Ja je kindje probeerd zich te ontwikkelen en mama zegt nee, dat kan wel eens botsen..haha
Straffen heeft nog geen zin, wel heel duidelijk nee zeggen en dan proberen wat af te leiden werkt beter denk ik.
Succes

Gr MJ

Zo jouw kindje begint vroeg met peuterbuien, want ik denk dat het is. Een eigen wil ontwikkelen en nee zeggen. Ik denk dat je goed hebt gereageerd, even apart zetten en dan weer verder met wat toch moest.
Succes, met jullie temperamentvolle kindje.

Hoi hoi,

Ik herken je verhaal helemaal. Wel leuk dat andere kinderen dat ook al hebben. Onze dochter is 11 maanden en ook een echt driftkikkertje.
Als iets niet lukt wat ze graag wil wordt ze boos. Of als het niet naar haar zin gaat gooit ze zich gewoon op de grond of op de commode.
Dit doet ze dus ook als ik nee tegen haar zeg. Als ze ergens aan gaat dan zeg ik eerst 2 uiterlijk 3 keer nee. Ik ga dan ook naar haar toe en neem haar hand weg. Doet ze het dan nog steeds dan zet ik haar even aan de kant. Wel duidelijk zeggend dat het niet mag en dat ze even ergens anders moet gaan zitten. Ze wordt dan ook boos en begint te huilen. Ik negeer dit gedrag en dan is het ook binnen twee tellen over.

Ik heb in het begin geprobeerd om haar af te leiden of haar even van het ding weg te zetten. Maar dat helpt niet want ze ging er iedere keer vrolijk weer terug. En dan ook nog kijken of ik wel keek dat ze het weer deed.
De aanpak die we nu hanteren werkt wel en ja dat ze dan even boos is jammer dan.
Je moet er wel consequent in blijven anders werkt het niet.

Succes!!
Groetjes Anne

Hoi,

Hier ook zo'n mannetje met van die heerlijke driftbuien.
Yordi heeft het indd ook wanneer iets niet wil lukken of als iets niet mag.
Het is nog niet zo dat hij zichzelf op de grond gooit, maar gaat wel gewoon heel hard schreeuwen en huilen. Afleiden met iets anders werkte hier ook niet. Ja voor 10 tellen en dan deed hij gewoon hetzelfde weer en dan ook nog kijken van zie je mij wel??
Nu ben ik heel consequent geworden. Ik waarschuw  een paar keer  nee en haal zijn handje weg, en als dat niet werkt, dan zet ik hem even in de box. De ene keer gaat hij mooi spelen en de andere keer wordt hij dan nog bozer en lijkt het soms alsof de wereld vergaat.
Ik negeer het dan en loop dan bij hem weg en ga wat anders doen. Meestal koelt hij daarna wel af en dan ga ik weer naar hem terug en haal ik hem uit de box en speelt hij weer verder. Dit werkt bij ons gewoon het beste. Yordi had al erg vroeg een eigen willetje.
Succes ermee meid, want het is soms indd erg lastig.

Liefs marielle

hoihoi

karlijn heeft haar driftbuien niet als iets niet lukt
alleen als iets niet mag en dat gezegt word of als ze moet
eten
ook weer iets nieuws : ze weigerd om te eten
al 2 dgn geen hap gegeten
ze is wel gister gevallen en had een tandje door de lip en vanaf dat moment is eten taboe
misschien nog wat onder de indruk van d'r dikke lipje of toch weer een fase waar ze doorheen moet
ze at de laatste tijd al slecht maar sinds gister dus echt niks meer
zelfs geen pudding oid
drinken ook ineens veel en veel minder ( lees hooguit 20/30 cc over de hele dag ) maar ze is niet ziek of zo( komt zo niet over geen koorts enz )
iemand hier ervaring mee?

groetjes maurilla

Hoi,

Het kan natuurlijk ook zijn dat haar lip pijn doet met eten/drinken of dat ze ziek gaat worden (niet te hopen)!
Misschien kun je een druppeltje van dat tandenspul op haar lipje doen voor het eten, als de lip dan wat verdoofd is wil ze misschien wel??

Gr MJ

Terug
Bovenaan