driftbuien

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Joris heeft sinds een kleine week last van driftbuien. als hij in het wipstoeltje zit ofzo, kan hij zich ineens heel boos maken. ook kan hij echt alles bij elkaar gillen als hem iets niet zint. hij is volgende week 8 maanden. iemand enig idee wat dit is en wat ik ermee kan doen. is hij niet wat jong voor die driftbuien?

gr floor

Hai Floor!

Onze Rory, nu 5,5 maand oud, heeft dit al vanaf dat ie 3 maanden is!! Haha, nou is het bij ons nog wel vol te houden hoor. Hij heeft gewoon een sterk willetje. Soms, zodra ie merkt dat ie even alleen moet liggen in de box of als we weglopen als ie in z'n wipper zit, begint ie meteen te krijsen, Hij is het er duidelijk niet mee eens dan. Maar een beetje aandacht doet wonderen bij ons, of gewoon even tegen 'em praten zodat ie weet dat we er nog zijn. Verder laat ik 'em ook wel eens een beetje uitrazen, dat heeft ie misschien ook een beetje 'nodig' als uitlaadklep. Maar zoals ik al zei; bij ons valt het wel mee verder. Hij wil meestal gewoon even protesteren. Ik hoop dat je  er wat aan hebt

Groetjes Elly

Hej Floor,

Ja,ja, hoera,  eindelijk ook iemand met een driftkoppie!!!!!!!!!!!   Ha,ha,ha, Linde is deze week ook 8 maanden en ik weet sinds een week of twee, drie niet meer of ze nog mijn eigen zachte lieve Linde is ha,ha,ha!!!!! Jeempie wat een temperament ineens, om niks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Rood hoofd, bijna paars en BOOOOOOSSSS!!!!!!!!!!!!
WAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En als er dan nog 2 grote broers ook helemaal hieperdpieper met elkaar bezig zijn en schreeuwen omdat t leuk is, of met Linde meedoen :) dan heb ik t niet meer!!!! Ha,ha,ha het leven van een moeder gaat zelden over rozen he!
Misschien weet Rimke of dit zo'n beroemd sprongetje is?? Ik vind t in elk geval wel vrij opvallend....   Succes met je driftkoppie, en lekker knuffelen als de pet weer goed staat. Liefs Pippi

Hoihoi,

Hier sinds een week of wat ook een driftkoppie. Ze beginnen langzaam aan hun eigen karaktertje te vormen. Evy kan er ook wat van. Vooral als ze in haar stoel aan tafel zit. Ik laat haar meestal even tot rust komen, haal haar niet meteen uit de stoel. Anders denkt ze dadelijk bij iedere kreet, dat ik haar wel optil.
Dit merk ik namelijk ook als ze aan het spelen is. Als ze speelt en ik ben buiten haar zicht bezig, is niets aan de hand. Totdat ze me opeens weer ziet en dan moet ze toch weer even huilen/jammeren. Als ik dan weer wegloop, is ze binnen 10 sec. weer stil.
Ik denk af en toe, dat ze ons al aan het testen is. Hoe ver kan ik gaan....????

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Gelukkig, dan is Elise niet het enige driftkoppie hier.. Poeh, af en toe zou ik willen dat er een batterijtje inzit die er even uitgehaald kan worden of een geluidsdimmer.. Hahaha...
Ik hoop maar dat het een fase of sprongetje is, al duurt íe me al iets te lang, want deze dame doet het ook sinds een week of 2 a 3. Gewoon domweg gillen tijdens het spelen, eten enz. Of ze ergens last van heeft (er moeten nu toch echt eens de 1e tandjes doorkomen) of dat het aandacht en uitproberen is.. ik weet het niet, maar langer dan een paar minuten kan ik het niet negeren.. Dan pak ik d'r op, lijdt haar wat af en dan is het wel (even) over...
En hard dat het is... Als je even boven bent of buiten ofzo en ze zit beneden dan hoor je d'r met gemak. Zal dit meiden-eigen zijn of doen jongetjes dat ook wel?

Hier ook een driftkikker van 8 maanden. En ook een meisje. Ze kan zich soms zo druk maken en wordt dan ook helemaal rood.

@pipi: Een sprongetje komt weer rond de 8,5 maand. Ik denk ook niet dat dit bij ons een sprongetje is. Ze heeft het weleens als ze iets niet mag of als er iets wordt afgepakt.
Nou hopen dat ze ermee leert omgaan.

succes met de driftkikkers.

Whihihi, zie inenen mijn naam door het beeld flitsen.............daar maudy maandag 20 weken is, heb ik me nog niet ingelezen in de sprongen van later...........whahaha!
Maar heb het even opgezocht........is idd wat sterretje zegt (ha meisje!!!)   bij 8,5 maand komt er weer een sprong aan.
De een is er natuurlijk iets ander mee dan de ander........
Maar ik denk dat ze nu door krijgen dat ze ook boos kunnen worden...........whahaha!!
Net als dat ze zometeen doorkrijgen dat mama weg kan gaan, verlatingsangst, eenkennigheid..............gezellig!!!

Ach, en die lieve schattige Linde zo driftig????
Whahaha!!! Ik hou mijn hart vast............maudy kan nu al zo driftig zijn, dat heeft ze helaas van niemand vreemd..................lijkt ze toch nog een beetje op haar moeder........papa is namelijk de relaxedheid zelve................soms te relaxed maar dat is een andere discussie!!

Geluk met jullie heethoofdjes..........misschien haaal ik dit topic over een maand of 4 weer eens naar boven.........whahaha!!!
En hebben jullie dan de briljante tip voor mij!

kus Rimke

Terug
Bovenaan