driftbuien

Renske is altijd wel driftig geweest, maar sinds vorige week is het wel heel erg. Vannochtend tussen 7 en 8 heeft ze bijna alleen maar gekrijst, want haar sokken moesten uit. Twee minuten later moesten haar sokken weer aan, ik had haar drinken op het aanrecht gezet (hoe haal ik het in mijn hoofd), ze wilde niet in de kinderstoel, de pop moest een luier aan, o nee toch uit.
Ik word er helemaal knettergek van. Vooral 's ochtends. We kunnen niet eens meer praten, je komt er niet bovenuit. Emma zit met haar handen op haar oren aan tafel.
Als iets niet zelf lukt gaat ze krijsen, maar je mag ook niet helpen.
Negeren helpt het beste, maar als ze dan binnen twee minuten weer begint, pfffffffff.
Ik hoop dat het snel weer over gaat. Mijn geduld begint steeds sneller op te raken.
En twee weken geleden dacht ik nog bij mezelf dat Renske zo lekker luisterde en zo lekker in haar vel zat de laatste tijd. Nou die fase is weer even over.

Hoezo herkenbaar...zucht...wordt er ook moe van... Meneer wil ook alles zelf doen en als het niet lukt dan wordt ie boos...maar hulp dat woord kennen we niet, haha!

Ik hoop net als jij dat het snel weer overwaait!

Liefs Lientje

Hoezo herkenbaar...zucht...wordt er ook moe van... Meneer wil ook alles zelf doen en als het niet lukt dan wordt ie boos...maar hulp dat woord kennen we niet, haha!

Ik hoop net als jij dat het snel weer overwaait!

Liefs Lientje

Hoi,

Zeker herkenbaar (helaas)
Als we hier zo'n moment hebben zet ik hem lekker op de speelkamer, dan klinkt het wat gedempt,,haha
Schoenen aan, oke mama helpt je wel,, nee ik zelf helpen,,oke dan doe je het alleen, als ik dan weg loop, nee mama helpen,, oke dan kom maar,,nee zeluf doen..pfff..sop het op!!
Succes ermee!

groetjes MJ

Ik herken het ook. Ze probeert alles af te dwingen maar daar begin ik niet aan. Zodra ze dan weer tekeer gaat zet ik haar in de gang. Milton heeft ook zijn goede en slechte buien en is er ook geen land mee te bezeilen. Dan gaat hij naar de gang of zijn kamer.Maar Shanice pfffffffffff die vreet energie.

We komen er wel weer doorheen hihihihi.

groetjes lisette

Ik herken het ook. Ze probeert alles af te dwingen maar daar begin ik niet aan. Zodra ze dan weer tekeer gaat zet ik haar in de gang. Milton heeft ook zijn goede en slechte buien en is er ook geen land mee te bezeilen. Dan gaat hij naar de gang of zijn kamer.Maar Shanice pfffffffffff die vreet energie.

We komen er wel weer doorheen hihihihi.

groetjes lisette

Daniel heeft hier soms ook van die driftbuien.. maar is eerder heel klierig aan het worden..

Kom op.. schoenen aan we moeten weg... kom je bij mama?
Hard wegrennend, lachen, gooiend met zn schoenen... njeej....
Dan gaat mama je pakken (probeer er nog een grappie van te maken)
En dan begint het gekrijs en het gegil als ik hem op schoot neem op zn schoenen aan te doen....hij word dan driftig gaat huilen, ademt effe niet.. loopt rood en blauw aan.. blaas dan effe in zn gezichtje dat hij in ieder geval een teug adem neemt.

zucht.... en dit dan bij naar bed gaan, in bad gaan, eten, drinken, spelen e.d.
Vind het een leuke leeftijd maar soms word ik er net als jullie ook erg moe van...zucht.

Liefs Marina

Jaaaaa, de peuterpuberteit, heeerlijk!!! NOT! Al moet ik er af en toe ook stiekem om lachen..... Bo voelt zich al een hele kerel.... en dat wil hij dan ook uitstralen hahaha, maar ondertussen...
Hij is vaak ook nog zo lief en een echte baby, lekker knuffelen bij mama, heerlijk! Het gaat echt over, weet ik nu, maar bij de eerste dacht ik ook: HELP, waar gaat dit heen!
Succes.... effe doorbijten, je krijgt er straks een hoop voor terug!

Terug
Bovenaan