driftbuien

Mijn zoontje van 2 jaar heeft enorme driftbuien. Als iets meneer niet zint dan gaat hij slaan. En als we op een kinderverjaardag zijn dan kan hij ook zomaar andere kinderen slaan, met de hand of met een stuk speelgoed. Weet niet altijd de aanleiding daartoe. Maar hoe pak ik hem aan dat hij niet meer slaat. Het is erg frustrerend, straks wil geen een kindje meer met hem spelen. Heeft iemand tips voor mij om hier mee om te gaan? (hij praat nog niet)
 
Dikke kans dat het juist komt doordat hij nog niet praat. Hij uit zichzelf dan door bijv. te slaan. Misschien helpt het dan om zijn gevoel zoveel mogelijk te benoemen zodat hij weet dat jij begrijpt wat hem dwars zit op zo'n moment......

Het is natuurlijk ook wel de leeftijd van driftbuien. Wat dat betreft is het waarschijnlijk dat het met een paar maanden al een stuk minder wordt!

Wat hier goed helpt is even apart zetten en daarna moet ze sorry zeggen en vooral ook moet ze zeggen dat ze nooit meer zal duwen/schoppen/slaan. Dat zal dan voor jouw mannetje wat moeilijker worden omdat hij nog niet praat, maar misschien kan hij het goed maken door een aai of een knuffel te geven.
 
hoi de onze heeft ook op zijn tijd driftbuien en dan gaat het van krijzen naar slaan en het afwijzen van ons
nu hebben wij hier dus een methode die hier goed aanslaat
als zij begint zetten wij haar in der kamer en vertellen wij dat ze pas van der kamer af mag als ze weer rustig is
om de 5 min gaan wij dan kijken of ls wij horen dat zij weer wat gekalmeren
dit duurt soms een uur tot mevrouw het doorheeft gehad maar na een week was het duidelijk en begreep ze wat er zou gebeuren als ze zo deed
en ja na dit word van haar geacht dat zij sorry zegt voor wat zij heeft gedaan

kijk onze dochter spreek vloeiend en maakt al soms zinnen waar wij van schrikken zo goed dat zij praat

en soms is het voor kinderen die niet uit kunnen drukken wat hun bedoelen of denken dat ze hier op een andere manier proberen te laten merken
ik zou in jou geval dan proberen hem apart te nemen en hem te zeggen dat hij ook weg ken lopen of kan stampen op de grond dan iemand slaan want dat doet auw

stel onze dochter zou mij of mijn man of haar zus bijten slaan of iets anders
dan gaven wij haar een tik op der hand om te laten voelen wat wij voelen dat is schrikken maar dan snapte ze het teminste en met bijten beet ik zachtjes in haar hand om net haar reactie te krijgen dat zij mij en ons snapte

het is een harde manier maar het heeft zeker nut
onze dochter slaat bijt en krapt al een poos niet omdat zij weet hoe het voelt

kus
 
hoi de onze heeft ook op zijn tijd driftbuien en dan gaat het van krijzen naar slaan en het afwijzen van ons
nu hebben wij hier dus een methode die hier goed aanslaat
als zij begint zetten wij haar in der kamer en vertellen wij dat ze pas van der kamer af mag als ze weer rustig is
om de 5 min gaan wij dan kijken of ls wij horen dat zij weer wat gekalmeren
dit duurt soms een uur tot mevrouw het doorheeft gehad maar na een week was het duidelijk en begreep ze wat er zou gebeuren als ze zo deed
en ja na dit word van haar geacht dat zij sorry zegt voor wat zij heeft gedaan

kijk onze dochter spreek vloeiend en maakt al soms zinnen waar wij van schrikken zo goed dat zij praat

en soms is het voor kinderen die niet uit kunnen drukken wat hun bedoelen of denken dat ze hier op een andere manier proberen te laten merken
ik zou in jou geval dan proberen hem apart te nemen en hem te zeggen dat hij ook weg ken lopen of kan stampen op de grond dan iemand slaan want dat doet auw

stel onze dochter zou mij of mijn man of haar zus bijten slaan of iets anders
dan gaven wij haar een tik op der hand om te laten voelen wat wij voelen dat is schrikken maar dan snapte ze het teminste en met bijten beet ik zachtjes in haar hand om net haar reactie te krijgen dat zij mij en ons snapte

het is een harde manier maar het heeft zeker nut
onze dochter slaat bijt en krapt al een poos niet omdat zij weet hoe het voelt

kus
 
Dank jullie wel voor de reacties! Ik moet zeggen dat onze zoon naar andere kinderen toe minder tot niet meer slaat, mede dankzij de peuterspeelzaal! Maar als hij driftig is dan wil hij ons nog wel slaan. In zo'n boze bui krijg ik hem niet gekalmeerd, meestal laat ik hem uitrazen en leg hem dan later uit wat wel/niet mag/kan. Gaat wel steeds beter! En wat goed bij hem helpt is negeren, niet de leukste manier maar wel effectief. Als ik meneer namelijk terug sla dan wordt hij alleen maar bozer dus dat helpt niet.
 
Heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo'n driftige zoon heeft zo op zijn tijd. Helaas de laatste tijd wel erg vaak en ook altijd als je buiten de deur bent. Dus ik schaam me altijd kapot. En dan van die mensen die menen dat ze het beter weten zoals vandaag. Mijn zoon had weer zo'n bui en ik probeerde hem in de autostoel te zetten, maar hij zakte meteen weer onderuit en maar krijsen en stieren. Dus ik pak hem op en zet hem weer goed. Dit tig herhalen en hij zit eindelijk. Zet de andere 2 nog vast en ik denk dat ik klaar ben. Komt er een oude meneer naar me toe, schreeuwen helpt niet. Ik zeg schreeuwen ik schreeuw niet. Nou zegt hij ik moest maar een cursus gaan volgen om mijn kinderen op te voeden want dat kon ik dus niet. Ik vraag dus aan hem of zijn kinderen zich nooit zo gedroegen. Maar wat ik dus al verwachtte nee hoor nooit. Zegt hij nog dat ik mijn kinderen doorelkaar schudt ook nog. Ik ben in de auto gaan zitten, dag meneer gezegd en ik ben kwaad weggereden. Wat moet je hier nu mee? Ik voel me nu zo slecht ondanks ikzelf heel goed weet dat ik niks fout heb gedaan.
 
Terug
Bovenaan