driftbuien

Onze drifkikker heeft de laatste tijd driftbuien. Als ze iets niet mag dan laat ze zich als een plank achterover vallen en gaat heel hard huilen. Ik schenk hier geen aandacht aan en vaak is het dan ook nog wel een keer over. Maar soms blijft ze er in hangen. Wat is verstandig om dan te doen? Blijven negeren of toch aandacht geven en bijv. afleiden door even met haar te gaan spelen? Dit werkt wel maar ik wil natuurlijk ook niet dat ze dat aanleerd. iemand handige tips?

geen idee, nog geen ervaring (nuttige post he ;)) maar ik weet wel (vanuit mijn opleiding) dat het belangrijk is dat ze wel weet dat ze even boos mag zijn. Haar boosheid dus erkennen.
Ik snap dat je boos bent omdat je het vervelend vind dat.... Je mag best even boos zijn maar je mag echt niet ..., eventueel met omdat. Nu weet ik dat dat misschien wel voor iets oudere kinderen is, maar ze begrjipen best veel, dus waarom niet nu al beginnen?

ik sluit me hier bij aan, ook vanuit mijn opleiding. Boosheid altijd erkennen. Maar er verder niet teveel aandacht aan geven. Dus zlef laag in je emoties blijven.
Als Karlijn iets niet mag, dan moet je het niet ineens gaan geven, omdat ze driftig is. Ook niet zelf boos worden, want negatieve aandacht is ook aandacht.

Hier overigens ook een driftkikkertje hoor. Vaak laat ik haar even huilen, knuffel haar dan even en dan laat ik haar weer spelen. Het blijft een beetje zoeken wat nu werkt.

Liefs

Die tijd hebben we ook gehad...
Wat wij deden is haar laten liggen als ze een driftbui heeft uit laten razen en er niet op reageren.
Na een weekend was het over....

Succes.

dit was 1 van mijn vragen laatst op het Cb en zij gaven ook aan dat negeren en afleiden het beste was om te doen.
aangezien ze op deze leeftijd nog niet echt verbanden kunnen leggen.
ook veel postieve aandacht als ze iets goed doen is heel belangrijk.
Zoë heeft ook der momenten en ik ben daar ook zo mee klaar iets wat niet mag, mag niet ook niet als ze dan boos wordt.
gr..

Terug
Bovenaan