Driftig gedrag

<p>Hoi hoi, </p><p> </p><p>Mijn dochter is op dit moment 15 maanden en is erg pittig. Wil bijna de hele dag opgetild worden en is tussendoor veel aan het mopperen, even neerleggen voor een luier, niet direct oppakken als ze op de vloer zit en ga zo maar door. Deels hoort het natuurlijk bij kinderen maar ze wordt al driftig als ik haar even verzet omdat ze bijv anders zou kunnen vallen. Ze kan nog niet lopen dus soms denk ik dat het een stukje frustratie is, maar ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe. Moet ik het juist een beetje negeren en haar maar laten huilen op mopperen of moet ik er toch meer aandacht aan geven omdat ze die behoefte heeft.? </p>
 
Het klinkt inderdaad als frustratie. Ze wil heel veel maar is nog net niet mobiel genoeg om daadwerkelijk alles zelf te doen. 
Mijn gevoel zegt dat je haar lekker de aandacht moet kunnen geven waar zij behoefte aan heeft. Je zou het wel kunnen benadrukken dus; Ja (naam), ik snap dat je boos bent, verdrietig, driftig etc en dat mag ook. Ik wilde je helpen. 
 
 
Eens met hierboven, al had ik toevallig vandaag de ervaring met mijn zoontje van 1,5jr dat het hem hielp om even alleen te zijn. Hij had denk ik gewoon last van de warmte en had meer slaap nodig dan anders. Doordat hij zich steeds zo druk maakte, kreeg hij het steeds warmer.. Heb m op een gegeven moment even met wat te spelen en een koud flesje limonade in de box gezet, ventilator erop en even gezegd dat hij zelf moest gaan spelen. Hij koos na even flink protest wel snel eieren voor z'n geld en kwam toen een kwartiertje even eindelijk tot rust en weer wat minder verhit. Het blijft toch steeds een beetje zoeken en proberen wat ze nodig hebben. Succes iig wij hadden vandaag elkaar wel nodig om soms even af te wisselen om niet zelf ook ongeduldig of geïrriteerd te worden van zijn gedrag. 
 
Wellicht ook een groot stuk vermoeidheid...
Hier werkt bij een driftbui alleen knuffelen in een soort houdgreep, dan geeft hij zich heel snel over en is het goed. Maar vaak komt het door vermoeidheid.
Gewoon jengelig gedrag als hij alsmaar opgetilt wil worden negeer ik soms maar.. 
 
Wij hadden dit een week geleden heel heftig, ook echt redelijk vanuit het niets. Toen ze bleef krijsen en niets wilde, heb ik haar ‘opgesloten’ in haar campingbedje in de schaduw, met wat eten en drinken en 10 minuten genegeerd. Ze had toen al het eten op, wat gedronken en heeft bijna 3 uur geslapen. Erna hadden we ons meisje eindelijk weer terug, na 3 dagen dreinen en piepen. Ze kon toen ook ‘opeens’ lopen, dus wellicht een combinatie van warmte, nieuwe omgeving (vakantie) en toch een ‘sprongetje’. Rust, regelmaat en eten werken hier wel aardig, maar blijft zoeken. Sterkte! 
 
Terug
Bovenaan