Driftig met hoofdje schudden

Mijn dochtertje van elf dagen heeft al vanaf de eerste dag regelmatig driftbuien als ze de fles krijgt. Ze schut dan heel hard met haar hoofdje. Als ik haar op mijn pink laten zuigen doet ze dit niet maar met de fles is het zeker de helft van de tijd raak. Ook met het pakken van de fopspeen is het vaak oorlog. Ik vind het zo zielig om haar zo te zien. Ze raakt er soms helemaal van overstuur. Ik maak me ook zorgen. Houdt ze hier niets aan over en kan het kwaad als ik haar hoofdje af en toe wat steviger vasthoudt zodat ze sneller vast hapt. Heeft iemand hier ook ervaring mee? En wellicht een tip?

Groeten, Iris

p.s. Verder hoor je me niet mopperen hoor. Het is een heerlijk knuffeltje die al heel wijs de wereld inkijkt. Genieten dus!!!
 
Hoi Iris,

Mijn zoontje (nu bijna 8 weken) heeft dit ook al vanaf het begin. volgens mij komt het als ze heel erg honger hebben, dan weten ze niet hoe snel ze die (fop)speen moeten pakken en als ie dan niet meteen in hun mond zit worden ze alleen maar wilder. Ze houden er niks aan over hoor. Het kan geen kwaad als je haar hoofje stevig vasthoudt om haar te helpen de speen te pakken. Pas wel op dat je niet per ongelijk te stevig op haar fontanellen (zachte plekken op hoofdje) drukt, die zijn wel kwetsbaar. Denk erom dat ze haar hoofdje niet ineens ver achterover of opzij laat vallen want dan kan ze een whiplash oplopen. Goed vasthouden dus!

Succes en geniet van je kleintje!

Groetjes Patricia
mv Justin, bijna 8 weken
 
Hoi Iris,

Vaak is het inderdaad drift omdat ze die fles zo vreselijk lekker vinden dat ze niet meer weten waar ze het moeten zoeken. Maar check even voor de zekerheid of ze geen allergie heeft voor siliconen of latex. Of ze verder goed drinkt en geen uitslag in haar mondje en lipjes heeft. Dit kan je altijd even met je cb overleggen.
Groeten Nanette
 
Terug
Bovenaan