Driftig overstuur huilen.... tips nodig

A

Anoniem

Guest
Het is weer eens zover, Feline is overstuur aan het huilen en krijsen, nadat ze wakker is geworden terwijl ze nog moe is.
Wat o wat kunnen we nou doen om haar stil te krijgen, laten huilen?
wie o wie heeft tips?

groetjes Mariska

Hai,

Klinkt als wakker schrikken van dromen. Mette heeft dat de laatste tijd ook vrij regelmatig. Meestel wieg ik haar in het donker en zing ik een liedje en leg haar dan weer terug. Als ze over de pieper blijft geef ik haar tevens in het donker op haar kamertje een klein flesje van 100 cc. Door het drinken kalmeert ze en wordt ze suf en meestal gaat ze dan weer slapen.

gr.Ing

ik doe precies hetzelfde als inge. donker, geen licht aan, niet praten.  heen en weer lopen wiegen totdat ze slaapt... meestal al na 1 a 2 minuutjes... ook houd ik haar stevig vast.

in het begin had ze het iedere avond, maar nu af en toe.

sterkte!

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Zoals al werd gezegd kan het wel door dromen komen.
Mijn zoontje wordt ook een beetje boos als hij wel moe is maar niet in slaap kan komen.
Ik laat hem zo lang mogelijk liggen, maar laat wel weten dat ik bij hem ben, aai over zijn bol, handjes vasthouden, mijn wang tegen die van hem (zijn bedje staat nog hoog  dus dat lukt nog). De lamp laat ik uit.

Soms even zijn bekende muziekknuffel laten spelen. En zijn spuugdoekje over zijn hoofd/oogjes leggen,  wel zodat zijn neus en mond niet bedekt zijn.  (was een tip van onze 1e kraamhulp en werkt bij beide kids)

Groetjes,
Eveline  

hoi
oja hier word anoukook weleens huilend wakker snachts.denk ook dat ze dan  gedroomd heeft.ik laat haar dan wel in bed liggen,aai over de bol,en dan blijf ik even bij haar zitten.meestal valt ze weer in slaap,als ze wel helemaal overstuur is,dan pak ik haar er wel even uit.even rondlopen en sussen.

gr petra
anouk 28-06-07

Dank jullie wel voor de tips. Ik had de meesten al geprobeerd, maar aaien over de wang of wat dan ook wordt ze nog driftiger van.
Dat flesje geven hielp vannacht wel, dus misschien is dit de oplossing. Honger kan ze trouwens volgens mij niet hebben, want ze eet voldoende?
Ik kreeg trouwens van iemand een tip om haar na het eten naar bed te doen en pas om 10 uur de laatste fles. Die ga ik ook proberen, misschien wordt ze dan niet meer wakker.

liefs Maris

Terug
Bovenaan