Driftig, zin door drijven???

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Mijn zoontje is bijna 9 maanden en begint driftig te worden!!! GIlt en wilt echt zijn zin door drijven...grrrrrrrrrrrr. VInd dat best moeilijk, ook omdat hij ons eerste kindje is. En hoever ga je hier in mee en hoe corrigeer je zo'n kleintje. Laten gillen en huilen?

Hij is ook net thuis van een  weekje ziekenhuis, dus dit kan ook meespelen dat hij boos is. Maar meiden...iemand tips hoe hiermee om te gaan of hebben jullie kleintjes dit ook al een beetje?

Liefs

Ik heb zelf met mijn oudste dochter het volgende gedaan als ze zo'n bui had (die ze gelukkig niet vaak had en gauw weer over was): Ik zette haar bij ons in de bijkeuken op de mat. Ze was toen wel ouder dan jouw zoontje. Ik haalde haar weer na een minuutje en ging op gelijke hoogte bij haar zitten en zei erbij dat ze wel lief is, maar dat er sommige dingen niet mogen. Dat hielp meestal wel.
Nu heeft ze het nog wel eens, als ze iets wil wat niet mag. Begint ze te huilen en stopt ze ook niet. Dan zeg ik dat ze naar de bijkeuken mag en daar mag ze heel hard huilen.
Het is een tip wat bij ons wel werkte.
Succes!
Gr. Mamajo.

Hoihoi,

Evy kan ook met momenten wel eens driftig worden. Vooral al het niet gaat zoals zij wil. Meestal al ze haar boterham moet eten. We laten haar meestal even zitten en vragen of ze wil stoppen. Het klinkt raar, om dit al aan een kind van 9 maanden te vragen, maar ik heb het idee dat ze het wel al snapt. Ze stop dan ook wel.
Als ze echt driftig/boos ik, schuiven we haar meestal met stoel en al van ons weg, zodat ze met de rug naar ons komt te zitten. Dit werkt meteen, wordt meteen stil.
Dan draaien we haar weer terug en zeggen, dat ze goed haar best doet en gaan gewoon verder met eten; alsof er niets gebeurt is.
Evy is ook onze eerste en ik vind het ook af en toe moeilijk. Je moet doen, waar jij een goed gevoel bij hebt.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan