Driftig

Mijn zoontje is volgende week 5 maanden.
Meneer kan soms erg driftig doen. Als hij de fles drinkt slaat hij hem er soms uit en wordt vervolgens boos totdat je hem er weer in doet. Ook als ik met hem aan het spelen ben of hij speelt zelf en iets zint hem niet, wordt hij gelijk woest. (Huilen/krijsen, driftig met z’n beentjes en armpjes slaan)
Gaat dit over? Of heb ik gewoon een kleine driftkikker?
Mis ik iets...?

Hihi ook weer herkenbaar ? mensen zullen denken dat mn kind echt mentaal gestoord is maar in ieder geval ook erg temperament vol hihi vooral boos als iets niet meteen lukt. Slaan met dr armpjes en krijsen ? daardoor krijgt ze veel snel voor elkaar maar het werkt ook regelmatig in dr tegendeel. Is vaak pittig, heb ook het idee dat ze het niet leuk vind om baby te zijn, ik denk dat ze altijd wel wat pittig zal blijven maar wel een stuk happier is als ze meer kan en wat groter is ? wanneer word hij echt driftig?

Vooral wanneer hij zelf z’n fles uit z’n mond mept is het huis te klein. 
Maar ook als hij moe is, kan hij niet veel hebben. Om het minste geringste woest! 
Maar hij slaapt weinig overdag, want hij wil blinkbaar niets missen. Maar aan het einde van de dag wordt het dan echt een draak. 
Maak me er soms een beetje zorgen om..

Heel herkenbaar, deze laat dr fles welles uit dr mond vallen (doezelen) en dan volgt er paniek en meteen BOOS! Ook hier inbde omgeving weinig (geen) temperamentvolle babys. Soms ben ik bang dat ze ook zon driftige peuter word.. iedereen zegt altijd oh met een jaar word alles leuker.. en dan heb ik de angst dat het juist averechts werkt en dat ze juist omdat ze meer kan dr zin harder door kan drijven.. of dr woedeaanval nog harder uit kan oefenen.. ben me al wel een beetje aan het verdiepen in het onderwerp maar het zou ook maarzo kunnen wezen dat hij inderdaad ergens last van heeft (bijv. Buikpijn) en dat hij zich dan boos uit. Misschien groeit ie er ineens overheen ? op diverse fora met het onderwerp waren driftige peuters niet altijd al temperamentvol als baby en andersom. 

Zo herkenbaar 
Mijn meisje is nu 3 maanden maar kan al behoorlijk driftig worden
Als ik haar neerleggen in de box bijvoorbeeld gaat ze erg driftig huilen 
Dan laat ik haar maar even doen en dan is het zo over
Ook met flesje geven als ik de fles er even uit haal om haar goed te zetten word ze echt boos haha hoop dat dat niet zo blijft!!! 

Ik heb ook zo'n driftkikker. Hij sliep overdag ook niet goed, maar sinds ik meer aandacht gegeven heb aan het slapen en hij daarmee dus ook daadwerkelijk meer slaapt overdag, is hij rustiger en vrolijker geworden. Oververmoeidheid geeft een stress reactie in het lichaam (cortisol aanmaak), waardoor het ook moeilijker wordt om te slapen. En hoeveel drinken krijgt je kindje? Die van mij was op een gegeven moment niet meer tevreden met de inhoud van de fles en toen hij wat meer kreeg, soms ook met rijstebloem, maakte hem dat wel meer tevreden. Hij is nog steeds wel een pittig mannetje, maar nu wel vrolijker en meer tevreden dan 2 maanden geleden (hij is nu 5,5 maand). Misschien heb je er wat aan ;-) 

Ik heb ook zo'n driftkikker. Hij sliep overdag ook niet goed, maar sinds ik meer aandacht gegeven heb aan het slapen en hij daarmee dus ook daadwerkelijk meer slaapt overdag, is hij rustiger en vrolijker geworden. Oververmoeidheid geeft een stress reactie in het lichaam (cortisol aanmaak), waardoor het ook moeilijker wordt om te slapen. En hoeveel drinken krijgt je kindje? Die van mij was op een gegeven moment niet meer tevreden met de inhoud van de fles en toen hij wat meer kreeg, soms ook met rijstebloem, maakte hem dat wel meer tevreden. Hij is nog steeds wel een pittig mannetje, maar nu wel vrolijker en meer tevreden dan 2 maanden geleden (hij is nu 5,5 maand). Misschien heb je er wat aan ;-) 

Hier altijd en eeuwig bezig met al die slaapmaniertjes hihi maar het werkt 3 dagen iets en dan gooit ze dr kont weer in de krib. Is ook zo met meer slaap gaan de scherpe randjes eraf. Deze dame zit nu in de bah ik ga niet slapen ik wil spelen, rollen, soort van proberen te zitten fase. Als ik dr afrem dan word ze echt goed boos ?

Terug
Bovenaan