Driftig

<p>Hoi iedereen! </p><p> </p><p>Ik heb een zoon van 8,5 maand die altijd wel wat temperamentvol was maar nu echt boos wordt soms. Heel hard slaan op het blad van z’n kinderstoel en er heel boos bij kijken (soms grappig om te zien) of heel hard met beide benen tegelijk heel hard neergooien in de box.  fruit eten doet ie sinds een paar weken steeds moeilijker. Heel wild met z’n armpjes slaan dat geregeld het lepeltje door de kamer vliegt. Slapen gaat in elk geval ‘s nachts gelukkig prima, overdag wisselt het wel eens wat. Ook als ik hem vast heb slaat hij, dat is meestal uit enthousiasme maar het doet echt pijn. Ook als hem iets niet lukt, wordt hij driftig. Ik heb het gevoel dat hij heel graag wilt kruipen maar het lukt hem niet. Iemand tips? Heeft het zin om boos te worden? Negeren? Hoop dat het een fase is.... </p>

Herkenbaar, mijn dochter is 8 mnd en is ook een vrij driftige baby. Moet zeggen dat boos worden hier averechts werkt. Meestal negeer ik het gedrag of leid ik dr af. Het is wel frustrerend soms ?

Mijn oudste heeft dat ook is nu 2,5 jaar en nog altijd driftig. Boos worden op ze heeft geen zin en maakt het alleen maar erger. Ze zijn namelijk al boos op zichzelf, omdat er iets niet lukt. Het beste is afleiden of ze even uitlaten razen. Ik weet dat mijn dochter rond de 10 maanden de vormenstoof wou doen, maar dat lukte niet. Toen begon ze er mee te gooien. Heb het toen afgepakt, zodat ze kon kalmeren en gezegd dat ze het terug kreeg als ze kalm was. Ik zeg er ook altijd bij dat het niet erg is als het een keer niet lukt.

Hier ook een driftige van 7 maanden..... en t word ook steeds heftiger hier... soms weet ik ook niet waarom ze zo doet... schreeuwen en boos worden huilen ook als ze het avondeten en de fles ziet word ze super driftig van ongeduld ofzo? En dat vaak tot ze wat verzadigd is... ook best frustrerend... ook altyd een temperamentvolle baby geweest.... weet ook geen tips ik werd boos nu negeer ik het vaak ook maar... 

Onze dame van 4 maanden is ook vrij driftig. Kan boos en heel ongeduldig zijn. Met drinken soms heel beweeglijk en het kan haar dan niet snel genoeg gaan. Hopelijk wordt het beter als ze meer kan. Vaak is ze boos omdat haar iets niet lukt, bijvoorbeeld kruipen. 

Terug
Bovenaan